تامین اعتبار برخی طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبار برخی طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری به استان تأمین و روند اجرایی آن ها آغاز شده است.

به گزارش ایسکانیوز، گودرز امیری در نشست بررسی مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت به چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: البته برخی طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت به استان باقی مانده که نیازمند سرمایه گذاری است.

وی افزود: مهمترین طرح مصوب سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت به چهارمحال و بختیاری احداث راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز محسوب می شود.

امیری تصریح کرد: بخشی از این طرح که در چهارمحال و بختیاری واقع شده ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان داشت: این در حالی است که بخشی از این طرح در اصفهان واقع شده و علیرغم مکاتبات و پیگیری های صورت گرفته هنوز به نتیجه نرسیده است.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طرح انتقال آب بن - بروجن از دیگر طرح های مصوب این سفر بوده که سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات آن جذب شده و از ۹۰۰ میلیارد ریال باقی مانده ۴۰۰ میلیارد ریال به دلیل مشکلات ایجاد شده از سوی استان همجوار برگشت خورد.

وی عنوان داشت: به همین منظور انتظار می رود تا وزارت نیرو اقدامات لازم برای تسریع در روند اجرایی این طرح ملی و مهم با دربرگیری افزون بر ۴۶۰ هزار نفر از جحمعیت چهارمحال و بختیاری را انجام دهد.

امیری اظهار کرد: براساس وعده رئیس جمهوری مقرر شد طرح انتقال آب بن - بروجن در مدت سه سال تکمیل و بهره برداری شود.

وی ادامه داد: به همین منظور امسال برای اجرای این طرح یکهزار و ۴۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، اوراق مشارکت و مسکن مهر اختصاص یافت.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: طرح جامع گردشگری استان تهیه، در شورای برنامه ریزی تصویب و به دبیرخانه کشوری ارسال شده که هنوز پاسخی دریافت نشده است.

وی یادآور شد: همچنین مقرر شد یکهزار میلیارد ریال در مدت پنج سال برای اجرای زیرساخت های این طرح به چهارمحال و بختیاری پرداخت شود که تاکنون محقق نشده است.

امیری عنوان کرد: این در حالی است که ایجاد رشته گردشگری دانشگاه شهرکرد، پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به طرح های صنایع دستی و گردشگری و توسعه و اشتغال ۶ هزار نفر مربوط به بخش صنایع دستی با بیش از چهار هزار نفر شاغل در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۳ احداث ۲۵ طرح ورزشی در استان تصویب شد.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از این تعداد هشت طرح تکمیل و به بهره برداری رسیده که هم اینک ۶۰ میلیارد ریال بدهی دارد.

وی گفت: ۱۷ طرح دیگر نیز باقی مانده برای تکمیل و بهره برداری نیازمند افزون بر ۴۴۰ میلیارد ریال است.

امیری به هشت مصوبه سرمایه گذاری سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت به چهارمحال و بختیاری در بخش صنعت اشاره و تأکید کرد: این طرح ها شامل سه طرح ایدرو در زمینه تولید کاغذ از سنگ، پمپ کولر خودرو و استحصال منیزیم از دولومیت، ایجاد صنایع پتروشیمی، تکمیل طرح فولاد، آهن اسفنجی، تولید ورق و غیره هستند.

وی افزود: هم اینک در تکمیل طرح فولاد ۱۰۰ درصد واحد احیا انجام شده، آهن اسفنجی آن در حال تولید بوده، واحد فولاد سازی ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تولید ورق بدون هیچ پیشرفتی نیازمند سرمایه گذار است.

901

کد خبر: 865515

وب گردی

وب گردی