پایان هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان با اعزام بیش از 11 هزار دانشگاهی

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعزام 11 هزار و 200نفر از دانشگاهیان کشور به عتبات عالیات در هفدهمین دوره اعزام های این ستاد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی افزود: هفدهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات از 16 مرداد ماه آغاز شد و این اعزام ها تا 6 آبان ماه 96 ادامه یافت و آخرین کاروان دانشگاهی روز جمعه 12 آبان ماه به ایران اسلامی بازگشتند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار داشت: در این دوره 11 هزار و 200 نفر دانشگاهی در قالب 297 کاروان به عتبات عالیات سفر کرده اند که از این تعداد 237 کاروان هوایی و 60 کاروان زمینی اعزام شده اند.

بر اساس اعلام روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، وی درخصوص بیشترین آمار اعزامی استانی گفت: بیشترین آمار اعزام از استان تهران بوده است و استان های قم و خراسان رضوی در رتبه های بعدی قرار دارند.

فقیهی گفت: تمامی کاروان های دانشگاهی دارای روحانی بودند، از این رو ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، 12 مداح ثابت را در نجف و کربلا در نظر گرفت که مراسم استقبال و زیارت اول در حرم و وداع شب آخر در کربلا و نجف، زیر نظر روحانی کاروان و با حضور مداحان اعزامی برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین 6 خبرنگار در این دوره حضور دانشگاهیان در عتبات عالیات را با ارسال خبر و عکس انعکاس دادند.

فقیهی یادآور شد: برنامه های فرهنگی ویژه کاروان های دانشگاهی با همکاری بعثه مقام معظم رهبری در نجف و کربلا انجام گردید که از آن جمله اعزام دانشگاهیان برای زیارت صافی صفا و حربن یزید ریاحی با روایت گری مصور توسط راوی و نماینده بعثه در مرقد مطهرهای ایشان برگزار شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اعلام کرد: همایش های احلی من العسل نیز در کربلای معلی در محل بعثه مقام معظم رهبری برگزار گردید که دانشگاهیان در این همایش ها تجدید میثاق مجددی با امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری بستند.

وی در خصوص ثبت نام دوره بعدی عتبات دانشگاهیان گفت:اعزام دانشگاهیان در دوره هجدهم به عتبات از اواخر دی ماه انجام خواهد شد که زمان دقیق ثبت نام آن را از سایت لبیک و رسانه ها به اطلاع دانشگاهیان محترم خواهیم رساند.

فقیهی در خصوص اعزام زائرین ذخیره در این دوره نیز گفت:در هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان اکثریت زائرین ذخیره به عتبات اعزام شدند.با انصراف دانشجویان اصلی از زائرین ذخیره در کاروان ها جایگزین شدند و در این دوره توانستیم تعداد زیادی از زائرین ذخیره را به عتبات عالیات اعزام کنیم.

وی ادامه داد: طبق آماری که بانک ملت اعلام کرده است حدود پنج هزار نفر از دانشگاهیان موفق به دریافت وام تسهیلات یک و یک نیم میلیون تومانی عتبات در این دوره شدند.همچنین 600 نفر از زائرین دانشگاهی از صندوق رفاه وزارت علوم وام یک و یک و نیم میلیون تومانی دریافت کردند.

فقیهی در مورد میزان رضایتمندی زائرین این دوره از عتبات دانشگاهیان نیز گفت: در هر دوره از اعزام، نظرسنجی میان زائرین دانشگاهی انجام می شود. هنوز نتایج نهایی نظرسنجی این دوره اعلام نشده است؛ اما اجمالا اکثریت دانشگاهیان رضایت داشته اند.

وی در مورد استقبال دانشگاهیان از اعزام در ایام عرفه و عاشورا به عتبات گفت:استقبال دانشگاهیان از اعزام در ایام عرفه و عاشورا به عتبات بسیار زیاد بود که از بین متقاضیان برای تشرف در این ایام قرعه کشی به عمل آمد و زائرین اعزام شدند.

کد خبر: 865519

وب گردی

وب گردی