کسب مقام اول مسابقات ملی «دریا مسیر پیشرفت» توسط شناور هوشمند واحد علوم و تحقیقات

شناور هوشمند واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در سومین جشنواره ملی دانشجویی «دریا مسیر پیشرفت» در بین ۳۲ تیم شرکت کننده، موفق به کسب رتبه برتر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد علوم و تحقیقات، دکتر مجید قدسی عضو هیات علمی دانشکده علوم و فنون دریایی و سرپرست تیم شناور هوشمند واحد علوم و تحقیقات با اعلام این خبر گفت: سومین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" با حمایت معاونت فناوری ریاست جمهوری و همکاری برخی سازمان ها و دانشگاه های کشور، توسط دانشگاه صنعتی شریف و با هدف برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه و تربیت متخصص در این زمینه و تولید ابتکار و خلاقیت در صنعت دریایی کشور، برگزار شد.

دکتر قدسی گفت: شناور واحد علوم و تحقیقات با طول ۱۲۰ سانت، عرض ۲۶ سانت (بیشترین عرض)، ارتفاع ۲۰ سانت و دو موتور واترجت در این مسابقات شرکت کرد. سیستم فرمان پذیری آن از طریق تغییر مسیر کانال های واتر جت است. سیستم حباب ساز موجود در این شناور اصطکاک بدنه قایق را با آب کاهش داده و باعث پیمایش بیشتر و مصرف انرژی کمتر می‌شود.

به گفته وی، این شناور دارای حداکثر سرعت ۷ متر بر ثانیه و قدرت مانور پذیری بالاست. طراحی و ساخت این شناور پر قابلیت در آزمایشگاه هیدرولیک دریای واحد علوم و تحقیقات با حمایت مسئولان این واحد و همکاری دانشکده علوم و فنون دریایی و دانشکده محیط زیست و انرژی صورت گرفت. همچنین اداره کل تربیت بدنی واحد جهت تست شناور و دکتر سروری عضو هیأت علمی دانشکده برق و کامپیوتر در این پروژه همکاری شایان توجهی داشتند.

سرپرست تیم شناور هوشمند واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه این مسابقات در دو کلاس هوشمند و کنترل از راه دور برگزار شد و شامل دو آیتم سرعت و مانور بوده است، ادامه داد: شناورهای هوشمند از نظر دفاعی و تحقیقاتی کاربردهای فراوان دارند. این نوع شناورها بدون سرنشین بوده و برای کنترل نیاز به اپراتور ندارند و می‌توانند با قدرت مانور و سرعت بالا، در سطح آب برای مأموریت های مختلف در شرایط مختلف جوی و محیطی مورد استفاده قرار گیرند.

وی گفت: مسابقات ملی شناورهای هوشمند با حضور ۳۲ تیم دانشجویی با هدف تقویت ارتباط بین صنعت و مراکز علمی و فرهنگ‌سازی تحقیقات نوین در صنایع دریایی کشور آغاز به کار کرد. معرفی صنایع دریایی و توسعه فرهنگ دریایی، ارتباط صنعت و دانشگاه، آشنایی دانشجویان با امور مهندسی، اشاعه اخلاق کار تیمی و تقویت بنیه خلاقیت و نوآوری دانشجویان از جمله مهمترین اهدافی است که در این مسابقات پیگیری می شود.

وی کسب رتبه نخست واحد علوم و تحقیقات در بین تمام دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه های صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر را به جامعه دانشگاه آزاد اسلامی و واحد علوم و تحقیقات تبریک گفت و خاطر نشان کرد: به یاری خداوند متعال و در راستای توصیه های مقام معظم رهبری، توسعه تحقیقات دریایی در این واحد ادامه خواهد یافت.

براساس این گزارش تیم شناور هوشمند واحد علوم و تحقیقات متشکل از آقایان پرهام زارع، محسن سویزی، مهدی زکی پور، عارف حسینی معلمی، سرپرست دانشجویی سیدمحمدرضا عباسیان و با هدایت دکتر مجید قدسی حسن آباد عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات و با همکاری منصور جوادزاده در بخش هماهنگی ها و تدارکات در این مسابقات حضور داشتند.

کد خبر: 865532

وب گردی

وب گردی