نیمی از دوربین‌های ثبت سرعت در بریتانیا خاموش هستند

آمار منتشر شده توسط پلیس انگلیس نشان می‌دهد که نیمی از دوربین‌های ثبت سرعت خاموش هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، گروه‌های تامین‌کننده ایمنی جاده‌های انگلیس با اشاره به انتشار آماری از سوی پلیس بریتانیا مبنی بر خاموش بودن نیمی از دوربین‌های ثبت سرعت در این کشور آنرا "بازی خطرناک" خواندند.

بر اساس گزارش SKYNEWS، آماری که اخیراً توسط پلیس بریتانیا منتشر شده است نشان می‌دهد فقط نیمی از دوربین‌های ثبت سرعت ثابت در بریتانیا فعال و نیمی دیگر در حال حاضر غیر فعال هستند.

داده‌های منتشر شده توسط 36 نفر از مجموع 45 نیروی پلیسی که در پاسخ به درخواست آزادی اطلاعات آژانس خبری انگلیس (The Press Association)، تنها (52٪) از دوربین‌های ثبت سرعت ثابت در برتانیا فعال هسستند یعنی از 4886 دوربین حدود 2838 دوربین به طور جدی در حال ثبت تخلفات رانندگی مربوط به سرعت غیرمجاز هستند.

طبق این گزارش، در چهار شهر انگلیس از جمله کلیولند، دورهام، یورکشایر شمالی و نورث‌همپتون‌شر دوربین‌های ثبت سرعت ثابت در همه جا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

در همین رابطه، پلیس راهنمایی و رانندگی استافوردشایر 272 دوربین ثابت دارد که فقط 14 دوربین فعال هستند و این در حالی است که نیرویپلیس داربی‌شر، 112 دوربین ثابت سرعت‌سنج دارد که فقط 10 مورد از آنها فعال هستند!

افزایش جریمه‌های رانندگی و بی‌اطلاعی رانندگان

در عین حال، یورکشایرغربی، کنت، یورکشایر جنوبی، منچستر و چشایر فقط یک چهارم دوربین فعال دارند.

اما به گفته پلیس متروپولیتن شهر لندن، لنکشایر، ناتینگهام شایر و ایرلند شمالی تمام دوربین‌های ثابت سرعت‌سنج آنها فعال هستند.

بر اساس این گزارش، انجمن خیریه ایمنی جاده با اشاره به آمار و ارقام منتشر شده در این رابطه، خواستار روشن و فعال شدن تمام دوربین‌ها شده‌اند.

«جیسون ویکفورد» مدیر این انجمن گفت: "در سال گذشته، 1800 نفر زندگی خود را در جاده‌های بریتانیا از دست دادند و سرعت غیرمجاز دلیل عمده این مرگ و میرها بوده است.

وی افزود: "دوربین‌های ثبت سرعت ثابت، راه موثری برای کاهش تلفات مرگبار هستند و بنابراین مهم است که آنها فعال باشند. "

705

کد خبر: 865578

وب گردی

وب گردی