تعبیر رویای کودکی معصوم با مهربانی مردم ایران‌زمین

امیرعلی پسربچه ۶‌ ساله‌ای که مبتلا به بیماری "آنمی فانکونی" و برای رهایی از آن نیاز به عمل پیوند مغزاستخوان با هزینه‌ای حدود ۱۴۰ میلیون تومان بود، با کمک مردم سخاوتند کشورمان در لیست انجام این عمل قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم؛ امیرعلی؛ پسربچه 6 ساله‌ای که از سال 94 به بیماری "آنمی فانکونی" مبتلا شده و از آن رنج می‌برد، در لیست انجام عمل پیوند مغز استخوان قرار گرفت.

خانواده این پسربچه تمام تلاش خود برای رها شدن امیرعلی از این بیماری را انجام دادند اما امیرعلی فقط با انجام عمل پیوند مغزاستخوان از این بیماری خلاص می‌شد و می‌بایست بافت خون یک فرد که کاملاً به خون امیرعلی شباهت داشت، به خون این پسربچه پیوند زده شود.

از آنجایی که در کشورمان هیچ بافت خونی مشابه بافت خون امیرعلی پیدا نشد، کار جست‌وجو در کشورهای دیگر آغاز و مشخص شد بافت خون یک فرد در امریکا وجود دارد که بافت خونی وی مشابه بافت خونی امیرعلی است و هزینه نقل و انتقال این بافت خونی به کشور و انجام عمل پیوند مغزاستخوان مبلغی حدود 140 میلیون تومان برآورد شد.

با توجه به اینکه خانواده امیرعلی به هیچ وجه توانایی پرداخت هزینه عمل را نداشتند، خبرنگاران باشگاه خبرنگاران تسنیم پس از اطلاع از ماجرا، با حضور در محل زندگی وی در جریان زندگی امیرعلی و بیماری سخت او قرار گرفتند و تمامی مستندات از بیماری و درمان امیرعلی در اختیار این خبرگزاری قرار گرفت.

پس از این اتفاقات، خبری با عنوان «نفس‌های امیرعلی 6ساله به پیوند مغزاستخوان پیوند خورده» منتشر شد که به‌سرعت پس از انتشار این خبر، دستان سخاوتمند مردم کشورمان، دستان این کودک 6ساله را به گرمی فشرد و تمامی مبلغ مورد نیاز برای عمل پیوند مغز استخوان امیرعلی از طریق شماره حساب مشترک اعلامی مادر امیرعلی و مؤسسه خیریه نیکان در کمتر از 48 ساعت جمع‌آوری شد.

اکنون با جمع‌آوری هزینه عمل پیوند مغز استخوان امیرعلی که شامل 4165 یورو بابت ترانسفر خون از امریکا به ایران توسط شرکت آلمانی و 34675 دلار فاکتور اصلی و نهایی پیوند وی بود، این مبالغ پس از اخذ ارز دولتی به حساب طرف آلمانی و امریکایی واریز شد و به‌زودی قرار است پس از انتقال بافت خونی فرد انتقال دهنده از کشور امریکا به ایران، تاریخ انجام عمل پیوند مغزاستخوان امیرعلی مشخص شود.

705

کد خبر: 865595

وب گردی

وب گردی