راه‌اندازی اینترنت بالنی در مهران

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران اعلام کرد: فناوری اینترنت بالنی برای ارائه خدمات اینترنت بدون سیم به زائران اربعین حسینی، راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسکانیوز،حسن حدادپور رئیس پژوهشگاه فضایی ایران اعلام کرد : فناوری اینترنت بالنی توسط پژوهشگاه فضایی ایران در مرز مهران، برای ارائه خدمات اینترنت بدون سیم به زائران اربعین حسینی، راه‌اندازی شد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران بالن مقید با قابلیت حمل محموله مخابراتی 50 کیلویی در ارتفاع 500 متری به پرواز درآمده و توانمندی انتقال و توزیع اینترنت وای فای در فواصل حدود 4 کیلومتر را داراست.

وی افزود : پروژه بالن مقید از حدود یک سال پیش در این پژوهشگاه به اجرا درآمده و در پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی با موفقیت انجام شده است.

حدادپور تاکید کرد: نصب و استقرار کل سیستم با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام در مرز مهران انجام شده و بستر ارائه خدمات اینترنتی به زائران اربعین حسینی تا 4 کیلومتری فراهم شده است.

به گفته وی، فرستنده رادیویی در این پروژه، در شهر مهران مستقر و بالن در منطقه مرزی به پرواز درآمده است و از آن به عنوان یک دکل اینترنتی استفاده می شود، پهنای باند دریافتی از زیرساخت توسط فرستنده به بالن ارسال و در دایره‌ای در منطقه پایین دست بالن، اینترنت وای فای رایگان و بدون پسوند ارائه می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

902

کد خبر: 865615

وب گردی

وب گردی