ویلاهای قزاقستان شرکت وابسته به بانک صادرات همچنان بدون مشتری هستند +سند

مجموع ویلاهای ساخته شده 13 عدد است و ارزش هر واحد حدودا 136 هزار دلار (حدود 540 میلیون تومان) برآورد شده که پس از مصوبه هیئت مدیره شرکت، فعلا 1 واحد به فروش رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اگرچه برخی از شرکت ها و زیرمجموعه های بانک های بزرگ و مشهور کشورمان، برای رسانه ها و افکار عمومی شناخته شده و مشهور هستند (مانند لیزینگ ها، صرافی ها و بیمه ها) اما برخی دیگر نیز به علت فعالیت های کم اهمیت تر، برای بسیاری، شناخته شده محسوب نمی شوند.
نمونه این موضوع را می توان در یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک صادرات مشاهده کرد که شرکت سرمایه گذاری عمران و توسعه "اوج سپهر اصفهان" علی رغم وابسته بودن به این بانک، برای اهالی رسانه و افکار عمومی شناخته شده محسوب نمی شود. این شرکت در سال 1389 تاسیس شده و در حوزه تولید انبوه مسکن، ایجاد شهرک و شهرهای جدید و نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری فعالیت می کند.
ویلاهای قزاقستان شرکت وابسته به بانک صادرات همچنان بدون مشتری هستند +سند
بررسی آخرین صورت های مالی این شرکت که مربوط به 6 ماهه منتهی به خردادماه سال 1396 است، نشان می دهد این شرکت در اتفاقی جالب، طی سالهای گذشته اقدام به ساخت ویلا در یک کشور آسیای میانه کرده که بر اساس گزارش بازرس قانونی شرکت مذکور، بخشی از واحدهای ساختمانی تکمیل شده اما فروش نرفته این مجموعه نیز مربوط به همین ویلاهایی است که در شهر آلماتی کشور قزاقستان ساخته شده اما علی رغم تلاش های صورت گرفته، تاکنون فروش نرفته است.
این توضیحات، در عین حال اضافه کرده است که مجموع ویلاهای ساخته شده 13 عدد است و ارزش هر واحد حدودا 136 هزار دلار (حدود 540 میلیون تومان) برآورد شده که پس از مصوبه هیئت مدیره شرکت، فعلا 1 واحد به فروش رسیده است. طبق برآورد حسابرسی، مجموعا این پروژه 47 میلیارد ریال ارزشگذاری شده است.

اگرچه تعداد و ارزش نهایی واحدهای مذکور، در مقایسه با فعالیت های یک بانک بزرگ مانند صادرات، عددی محسوب نمی شود اما از آن جهت که نشان می دهد یک شرکت وابسته به بانک هایی که هنوز دولت در آنها سهام قابل توجهی دارد، چه اقداماتی در خارج از کشور انجام می دهد و سرمایه گذاری آنها، با گذشت چند سال، هنوز به داخل بازنگشته است، می تواند قابل توجه باشد.

منبع: صبحانه انلاین

403

کد خبر: 865624

وب گردی

وب گردی