به زودی ؛ افزایش مراکز هیدرو استاتیک خودروهای دوگانه سوز به 55 مرکز

مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور از افزایش مراکز هیدرو استاتیک خودروهای دوگانه سوز به 55 مرکز در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سعید قیصر مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک با اشاره به اینکه ابلاغیه اجرای طرح معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز در شرایطی اعلام شد که زیرساختهای لازم برای انجام این کار آماده نبود گفت: کمبود این مراکز ما را با چالش مواجه کرد.


وی با اشاره به اینکه برای رفع صف هایی که به دلیل کمبود به وجود آمده اجرای طرح را 3 ماه به تعویق انداختیم افزود: ساخت مراکز جدید نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است و امیدواریم تا 3 ماه آینده که طرح به تعویق افتاده مراکز توسعه پیدا کنند.


مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک با اشاره به اینکه طبق قانون، شهرداری ها مسئول اجرای معاینه فنی اند گفت: در معاینه فنی تخلف صورت نمیگیرد اما برچسب معاینه فنی جعلی داریم.


وی افزود: در زمینه معاینه خودورهای دوگانه سوز 3 بخش دخیل هستند که بین آنها نا هماهنگی وجود دارد.


قیصری ادامه داد: در بخش مراکز معاینه فنی مشکل نداریم اما در بخش هیدرواستاتیک و آزمایشگاهها کمبود داریم.


وی تعداد خودروهای معرفی شده به مراکز معاینه فنی را 67 هزار دستگاه اعلام و تصریح کرد:از این تعداد 60هزار خودرو در کارخانه دوگانه سوز شده بودند.


مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک از قبولی 63هزار خودرو در تستهای مراکز معاینه فنی خبر داد و افزود:62درصد مردودی ها مربوط به خودروهایی است که در کارگاهها گازسوز شدند و این نشان می دهد کارگاهها وظیفه خود را درست انجام نمی دهند.

وی گفت: اینگونه نیست که هر کسی به سازمان استاندارد مراجعه کند حتما وارد چرخه مراکز معاینه فنی می شود بلکه ما هم متقاضیان را پایش میکنیم.


در ادامه علی محمودیان رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین با اشاره به اینکه در معاینه فنی خودورهای دوگانه سوز عقب هستیم گفت: این طرح طرح بزرگی است که زیر ساختهای آن اماده نیست.


وی با اشاره به اینکه وظیفه تائید صلاحیت شرکتهای بازرسی بر عهده سازمان استاندارد است افزود: سازمان استاندارد حمایتهای لازم انجام داده و در کمترین فرصت صلاحیت شرکتها و آزمایشگاهها متقاضی را تائید کرده است.


وی با اشاره به اینکه 85 درصد خودورهای حادثه دیده خوردوهای کارخانه ای هستند گفت: بیشتر حوادث به خاطر دستکاری مخزن رخ می دهد و نوع گازسوز کردن خیلی در حوادث تاثیر گذار نیست.


وی افزود: در فرایند مرحله مرحله شدن خودروهای دوگانه سوز ابتدا خودروهای پر ریسک مورد آزمون قرار میگیرند تا ظرفیت ایجاد شوند و بقیه خودروها هم معاینه شوند

در این برنامه پیمان پیدایش مدیرکل نظارت بر استاندارد صنایع سازمان استاندارد با اشاره به اینکه آزمایشگاهها متعلق به سازمان استاندارد نیستند گفت: سازمان باید آزمایشگاهایی که متعلق به بخش خصوصی است را تائید صلاحیت کند.


وی افزود: در هر استان 20 تا 30 مرکز متقاضی داریم که اگر همه را تائید کنیم سال آینده به جای صف متقاضی با مراکز بدون مشتری مواجه می شویم.


بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پیدایش هزینه بازدید چشمی خودروهای تک سیلندر را 16 هزار تومان و 2 سیلندر را 22 هزارتومان خواند و تصریح کرد:هزینه کلی معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز 61هزار 500 تومان است.

700

کد خبر: 865724

وب گردی

وب گردی