ایجاد9 پایگاه نظامی توسط آمریکا در رقه

یک مقام ارشد ارتش دموکراتیک سوریه عنوان کرد: نیروهای آمریکایی در رقه یک پایگاه نظامی تاسیس کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام ارشد ارتش دموکراتیک سوریه عنوان کرده است: ایالات متحده آمریکا در پی شکست گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در رقه از نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه در این شهر مرکزی و استراتژیک، پایگاه نظامی تاسیس کرده است.

تاسیس پایگاه نظامی توسط آمریکا در مناطق آزاد شده شمال سوریه توسط ارتش دموکراتیک سوریه صورت می گرفت و تاکنون نیز آمریکا در 10 منطقه مختلف ارتش دموکراتیک سوریه پایگاه نظامی تاسیس کرده است این بار نیز در رقه دست به اقدامی مشابه زده است.

این مقام ارشد در اظهارات خود تصریح کرده است: آمریکا در مناطقی که ما از اشغال تروریست های داعشی آزاد می کنیم اقدام به تاسیس پایگاه های نظامی می کند. ما نیز تاسیس این پایگاه ها را مثبت ارزیابی می کنیم. نیروهای آمریکایی در محله جزرا رقه این پایگاه را تاسیس کرده اند. محله جزرا به دلیل این که کمترین تخریبات را از جنگ داشته و امن ترین نقطه رقه به حساب می آید به عنوان پایگاه نظامی آمریکا انتخاب شده است. این پایگاه نظامی از سوی نظامیان آمریکایی به شدت محافظت می شود. به غیر از نیروهای آمریکایی و ارتش دموکراتیک سوریه کسی به پایگاه اجازه وارد شدن ندارد.

کد خبر: 865792

وب گردی

وب گردی