سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیاردی بنیاد برکت برای آب‌رسانی در کهگیلویه

مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲ پروژه‌ی آب‌رسانی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) دراین استان تعریف شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، فیض الله پاسره در آیین کلنگ‌زنی پروژه‌ی آب‌رسانی به روستای «دلی رباط» شهرستان باشت اظهار داشت: ۲۲ پروژه‌ی آب‌رسانی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال به همت بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این استان تعریف شده که با اتمام آن‌ها ۶۰ روستا با جمعیتی افزون‌بر ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌ی آب‌رسانی روستای دلی رباط به نمایندگی از پروژه‌های آب‌رسانی بنیاد برکت، کلنگ‌زنی می‌شود.

پاسره با بیان این‌که اجرای ۳ کیلومتر خط لوله و شبکه‌ی توزیع و احداث یک باب مخزن به حجم ۱۰۰ مترمکعب بخش‌هایی از عملیات عمرانی این پروژه است، ادامه داد: در شهرستان باشت هم‌اکنون ۳ پروژه در دست اجرا بوده که با اجرای ۲۲ کیلومتر خط لوله و شبکه‌ی توزیع، ۴ باب مخزن به حجم ۱۱۰۰ مترمکعب در نهایت ۵ روستا با جمعیت حدود ۸۰۰ نفر را برخوردار می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که در حال برآورد و مطالعه‌ی یک پروژه‌ی آب‌رسانی بزرگ در شهرستان باشت هستیم، تصریح کرد: در این پروژه‌ی بزرگ آب‌رسانی، ۳۳ روستا با جمعیتی حدود ۲۵۰۰ نفر از محل منابع بنیاد برکت خدمات‌دهی می‌شوند.

پاسره تصریح کرد: در سال ۹۵ قریب به ۳۸۰ میلیارد ریال بودجه از محل صندوق توسعه‌ی ملی تخصیص داده شد که از منافع آن ۱۸ مجتمع بزرگ آب روستایی و ۸ پروژه‌ی تک روستایی تعریف و عملیاتی شد و در نهایت ۱۰۷هزار نفر معادل یک سوم جمعیت روستایی استان منتفع شدند.

وی ادامه داد: برای امسال نیز حدود ۱۳۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه‌ی ملی برای آب‌رسانی روستایی استان پیش‌بینی شده که با تخصیص این مبلغ و هم‌چنین کمک بنیاد برکت، پروژه‌های خوبی در زمینه‌ی آب روستایی عملیاتی می‌شود.

705

کد خبر: 865806

وب گردی

وب گردی