کودکان و نوجوانان امروز قطعا با شعر امروز بیشتر ارتباط خواهند داشت

سراینده اثر «زندگی» گفت: اگر مولفان کتاب فارسی با اشعار و شعرای معاصر آشنا نیستند، این مشکل از عدم مطالعه‌شان در شعر معاصر نشات می گیرد.

ایسکانیوز به نقل از مهر ، شعر «زندگی» اثر کیوان شاهبداغی است. اثری که در تمرین های کتاب جدیدالتالیف فارسی پایه یازدهم به سهراب سپهری منتسب شده است. این اشتباه را قاسم پورمقدم؛ مولف کتاب درسی فارسی نیز ، تایید می کند و می گوید: در نسخه ۲۰ کتاب درسی این اشتباه ها درست شده بود ولی متاسفانه چاپخانه نسخه ۱۹ را منتشر کرده است. کتاب درسی پایه یازدهم جدیدالتالیف است و آزمایشی محسوب می‌شود. در چاپ سال آینده حتما اصلاح خواهد شد و چون آقای شاهبداغی را نمی شناسیم، به همین دلیل آن بیت از کتاب درسی حذف می شود و یک بیت از شاعر شناخته شده خواهیم گذاشت.

در این ارتباط؛ کیوان شاهبداغی، شاعر اثر زندگی می گوید: مدت هاست برخی اشعارم را در محیط مجازی به مرحوم سهراب سپهری و مرحوم مشیری منتسب کرده اند، در بسیاری سایت ها خوانندگان اشعارم با این جعل برخورد کرده اند. اما این مشکل با یک جستجوی ساده در گوگل روشن می شد و می شود.

سراینده مجموعه شعر «یک فنجان مهربانی» ادامه می دهد: اشعار من گرچه در برخی موارد به قالب سهراب نزدیک است ولی به لحاظ جهان بینی و بینش کاملا متفاوت است.

شاهبداغی تصریح می کند: شعرهایم عمدتا براساس تفکر شیعی و جهان بینی آن سروده شده، اشعاری مثبت که حضور خدا، نجات بشر و امید و صبر پویا را بیان می کند.

وی ادامه می دهد: شعر زندگی بر همین اساس سروده شده و در کتاب فارسی مورد نظر هم با مقایسه دو مصرع از شعر من با آیات تقدیر الهی در قرآن مقایسه شده است. اگر این شعر ارزش داشته چرا باید به دلیل اینکه مسئولان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بنده آشنا نیستند، نام گمنام بر من گذاشته اند و شعر را حذف کنند، این منطق بسیار غیر حرفه ای است.

شاهبداغی بیان می کند: کتاب های من چاپ شده و با یک جستجوی ساده در گوگل به هزاران سایت و وبلاگ که اشعار مرا نشر داده اند برخورد می کنید. اگر مولفان کتاب فارسی با اشعار و شعرای معاصر آشنا نیستند و بیگانه هستند، این مشکل از عدم مطالعه‌شان در شعر معاصر نشات می گیرد.

وی تاکید می کند: کودکان و نوجوانان امروز قطعا با شعر امروز بیشتر ارتباط خواهند داشت.

سراینده مجموعه شعر «برویان مهربانی را» در پایان بیان می کند: خوب است مدیرکل دفتر تالیف جلسه ای بگذارند و به جای اینکه اشعار را به دلیل عدم آشنایی با بنده حذف کنند، با شعر من و شخص بنده آشنا شوند. وی می گوید: جالب است که کاملا شفاف ابراز داشته اند، دلیل حذف شعر عدم آشنایی با شاعر است.

706

کد خبر: 865855

وب گردی

وب گردی