ضرورت دست یابی به تکنولوژی پیشرفته برای مقابله با جبهه کفر

یک مقام ارشد ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تشکر از تلاش سازمان پدافند غیر عامل گفت: تکنولوژی‌ها هر روز پیچیده تر می شود و ما باید خود را برای مقابله با آن آماده کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، سرلشکر ایزدی در چهارمین همایش پدافند جامع کشوری گفت: یک جنگ کامل میان جبهه الهی و جبهه کفر ساری و جاری است و برای این مقابله باید خود را آماده کنیم که این دفاع در پدافند عامل و غیر عامل وجود دارد.

وی ادامه داد: از تمامی تلاش سازمان پدافند غیر عامل تشکر می کنیم اما تکنولوژی‌ها هر روز پیچیده تر می شود و ما باید خود را برای مقابله با آن آماده کنیم.

سرلشکر ایزدی با بیان اینکه ایستادگی غرب در برابر فرهنگ ما به دلیل پیشرفت های متعددی است که انقلاب در منطقه و جهان داشته است ادامه داد: اگر امروز رئیس جمهور احمق آمریکا راهبرد جدید ارائه می دهد از حوزه دفاعی است.

وی افزود: در حوزه پدافند عامل و غیر عامل اگر یک روز تنها نیروهای مسلح در مقابل تهاجم ها دشمنان بودند اما امروز با تهدیدات نرم و غیر نرمی روبرو هستیم مانند تحریم های اقتصادی که تمامی یک جامعه را هدف قرار می دهد . دشمنان برای رسیدن به اهداف خودشان سعی می کنند تمامی ابزار را بکار بگیرند.

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: دشمنان با بهره برداری از ابزار اقتصادی، دیپلماسی و سیاسی سعی میکنند یک کشور را در ابعاد مختلف مورد فشار قرار دهند و شما شاهد هستید که آمریکا از حربه اقتصادی علیه روسیه نیز استفاده می کند.

سرلشکر ایزدی با اشاره به جنگ های نوین در جهان اظهار کرد: امروز بحث جنگ ترکیبی مطرح است و ما شاهد استفاده دشمن از این جنگ ترکیبی هستیم. آنها می خواهند اول ابزار نظامی جبهه مقاومت را بگیرند و در مرحله بعد انگیزه مقاومت را از بین ببرند تا بر جبهه مقاومت غلبه کنند.

وی ادامه داد: جنگ سایبری و تحریم اقتصادی و سیاسی ابزاری است که دشمنان برای آسیب رساندن به کشورهای اسلامی استفاده می کند .

سرلشکر ایزدی گفت: یکی از مواردی که باید در پدافند غیر عامل و عامل به آن توجه کرد جنگ سایبری و جنگ پست مدرن است که در حوزه فیزیکی ( زیر ساخت ها )، اطلاعاتی و شناختی عمل می کنند به همین دلیل رهبری فرمودند که فضای مجازی قتلگاه جوانان است.

وی افزود: در نیروهای مسلح و امنیتی عملیات های مختلفی وجود دارد اما آنچه بسیار اهمیت دارد جنگ در فضای سایبری و کار روی عقیده است. فضای سایبری به عنوان بعد پنجم در نبردهای ما با جبهه باطل است که از ابزار موجود برای نابودی زیرساخت ها و در میدان عمل ابزار نظامی تحت تاثیر این تهاجم قرار می گیرد.

وی با اشاره به تلاش های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای آسیب رساندن به تأسیسات هسته ای کشور گفت: شما میداند که دشمنان انقلاب بدون عمل فیزیکی و تنها با جنگ سایبری به دنبال آسیب به مراکز هسته ای ما هستند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در حوزه سایبری امکانات فراوانی دارد و با انجام رزمایش های متعدد خود را آماده کره اند پس ما باید در جنگ الکترونیک خود را مهیای مقابله با تهدیدات احتمالی از سوی آنها کنیم. البته این نقطه پاشنه آشیل دشمنان انقلاب اسلامی هم است که اگر به این حوزه توجه کنیم می توانیم به یک قدرت در جهان تبدیل شویم و با استراتژی اعلامی از سوی رهبری ما باید به یکی از ۵ قدرت اول جهان تبدیل شویم تا بتوانیم در مقابل آمریکا ایستادگی کنیم.

سرلشکر ایزدی گفت: پدافند غیر عامل در حوزه سایبری بسیار اهمیت دارد و در جنگهای نوین که از امکانات مختلف مانند جنگ الکترونیک و لیزر استفاده می کنند پس باید بتوانیم توان بالا در نیرو های مسلح ایجاد کنیم تا بتوانیم از انقلاب که این همه برای آن تلاش شده و تا امروز به موفقیت های بسیاری رسیده و البته جبهه مقاومت دفاع کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: عامل اصلی پیروزی های ما عنایت خداوند متعال و صدق شهدا و ایثارگرانی مانند شهید حججی ها و ستاری ها است.

منبع: مهر

کد خبر: 865909

وب گردی

وب گردی