آماده‌باش بیمارستان‌های زاهدان/واکسیناسیون و غربالگری سلامت نیز برای تمامی میهمانان اربعین

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای ورود زوار اربعین حسینی از کشورهای همجوار تا کنون ۴هزار و ۵۱۲ مورد ویزیت سرپایی در پایانه مرزی میرجاوه به آنها ارائه شده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمود رضا میری افزود: علاوه بر خدمات ویزیت سرپایی به زوار مصدوم، مجروح و یا بیمار، خدمات بهداشتی، واکسیناسیون و غربالگری سلامت نیز برای تمامی میهمانان ارجمند جمهوری اسلامی ایران و زوار عزیزی که از این پایانه وارد کشور می‌شوند، ارائه می‌شود و تا کنون ۱۷۴۹۰ مورد واکسیناسیون فلج اطفال در پایانه مرزی میرجاوه انجام شده است.

وی افزود: در چند روز اخیر شاهد اوج ورود زوار عزیز از کشورهای همسایه به مرز میرجاوه بودیم و در این مدت حجم و دامنه فعالیت مرکز سلامت مستقر در پایانه میرجاوه با حضور همکاران پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس بیماری‌ها و همکاران بهورز به نحو قابل توجهی افزایش یافته است.

میری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۱۰ مورد ویزیت سرپایی در پایانه مرزی میرجاوه صورت گرفته است که ۱۰ نفر از این افراد جهت دریافت خدمات تخصصی توسط آمبولانس‌های مستقر در محل به بیمارستان دارالشفای میرجاوه منتقل شده‌اند. همچنین در این مدت ۴ نفر از این زوار عزیز به بیمارستان‌های زاهدان اعزام شده‌اند.

به گفته وی، در شبانه روز گذشته ۳هزار و ۸۱۰ نفر از زواری که واردکشور شده‌اند، واکسن و خدمات مراقبت و غربالگری بهداشتی را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن تاکید بر آمادگی این دانشگاه برای استقبال از زوار اربعین حسینی از کشورهای همجوار گفت: برنامه منظمی برای حضور اعضا هیات رئیسه و مدیران ستادی دانشگاه در محل تردد و اسکان زوار اربعین حسینی در زاهدان و میرجاوه تنظیم شده است و در زمان اوج تردد زوار، معاونین دانشگاه نیز به منظور مدیریت خدمات در محل مستقر می‌شوند.

وی با قدردانی از تلاش‌های خالصانه و شبانه روزی کارکنان نظام سلامت گفت: در حال حاضر علاوه بر یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، یک دستگاه آمبولانس از دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر و یک دستگاه آمبولانس از هلال احمر نیز در مرز میرجاوه استقرار دارند و معاونت بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز علاوه بر مشارکت جدی در تامین نیازهای تخصصی، نیروی انسانی، دارو وتجهیزات، دو دستگاه آمبولانس شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به پایانه مرزی اعزام کرده است. همچنین اتوبوس آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در محل زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان مستقر خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به آماده‌باش کامل پایگاه‌های اورژانس از مرز میرجاوه تا زاهدان و از زاهدان تا مرز استان‌های همجوار گفت: بیمارستان‌های تابعه دانشگاه نیز در آماده‌باش بسر می‌برند و از دو زائر پاکستانی که در بخش‌های ویژه (ICU و CCU) بستری بوده‌اند تا کنون یک نفر مرخص شده است.

میری با تشکر از مشارکت داوطلبان مردمی که برای ارایه خدمات درمانی به جمع کارکنان نظام سلامت پیوسته‌اند، گفت: بر اساس چارچوب‌های اداری و سازمانی، ارائه هرگونه خدمات درمانی بر عهده مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی و هلال احمر است، اما در مقطع اربعین حسینی، روحیه میهمان نوازی مردم استان و مسئولیت پذیری سایر نهادها و ارگان‌ها و در راس آنها بسیج جامعه پزشکی و معاونت بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کمک سامانه بهداشت و درمان استان آمده است.

بنابر اعلام وب‌دا، میری افزود: عزیزان و یا همکارانی که قصد دارند در قالب خادمین افتخاری در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اربعین مشارکت داشته باشند، می‌توانند به مرکز بهداشت شهرستان زاهدان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۵۴۳۳۲۱۳۶۱۰ تماس حاصل نمایند.

706

کد خبر: 865943

وب گردی

وب گردی