سفیر روسیه: تروریسم،سوریه و کره شمالی دستور کار دیدار پوتین و ترامپ است

آناتولی آنتونف سفیر روسیه در آمریکا، مبارزه با تروریسم، کره شمالی و سوریه را از مسائل دستور کار دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ویتنام خواند.

به گزارش ایسکانیوز، سفیر روسیه در آمریکا در باره دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ گفت: دیدارهای بین سران روسیه و آمریکا همیشه سودمند است، اگر سران دو کشور با یکدیگر دیدار کنند، دستور کار گسترده ای برای مذاکره آنها وجود دارد.
خبرگزاری اسپوتنیک و شبکه تلویزیونی ان.تی.وی روسیه به نقل از آناتولی آنتونف در جمع خبرنگاران خاطرنشان کردند:
موضوع مبارزه با تروریسم نخستین دستور کار سران روسیه و آمریکا است؛ نیازی نیست که حتما سیاستمدار بود تا این واقعیت (اهمیت فراوان مبارزه با تروریسم) را درک کرد.
وی اظهار کرد: چگونه باید اقدام کرد تا حوادث (تروریستی) نیویورک تکرار نشود، چه اقداماتی باید انجام داد تا مردم سوریه زندگی آرامتر و راحت تری را شروع کنند، چه زمانی روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه آغاز می شود.
سفیر روسیه همچنین خاطرنشان کرد: طرح روسیه برای دیدار سران مخالفان دولت سوریه در شهر سوچی از موضوعات دیگر مذاکرات پوتین و ترامپ خواهد بود.
رسانه های روسی پیشتر اعلام کرده بودند، نشست ملی سوریه، 18 نوامبر (27 آبان) در شهر «سوچی» روسیه برگزار می‌شود.
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که قانون اساسی جدید و انتخابات دستور کار کنگره گفت وگوهای ملی سوریه را تشکیل می دهد.
سفیر روسیه در آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد که در دیدار پوتین و ترامپ مساله کره شمالی نیز مطرح و سران دو کشور درباره این مساله هم گفت و گو می کنند.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین دیروز گفت که ترامپ و پوتین در حاشیه نشست اعضای سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسیفیک (اَپک)، دیداری دوجانبه خواهند داشت.
نشست اَپک جمعه آینده در شهر دانانگ ویتنام برگزار می شود.

منبع: ایرنا

کد خبر: 865948

وب گردی

وب گردی