اجرای قرار داد نفتی دانشگاه آزاد اسلامی در میدان کرنج

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای قرارداد نفتی دانشگاه در میدان کرنج خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر داوود ثمری درباره قرارداد نفتی دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت نفت گفت: این قرارداد در انتهای سال 1395 از فرایند محور به نتیجه محور تبدیل شده است و دانشگاه آزاد اسلامی همگام با دانشگاه های دولتی و مراکز تحقیقاتی طرف قرار داد با وزارت نفت – شرکت ملی نفت ایران با توجه به قرارداد جدید ساختار پروژه را باز مهندسی کرده است و در این راستا راه اندازی انستیتو نفت و گاز واحد علوم و تحقیقات از مهمترین عملکردها بوده است.

دکتر ثمری با بیان اینکه برقراری ارتباط با دانشگاه های معتبر خارجی در حوزه بالادستی نفت نیز جزء اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: در راستای اجرای بهینه پروژه، تجهیز و تکمیل آزمایشگاه نیز در دستور کار قرار گرفت و مرکز تحقیقات ازدیاد برداشت نفت واحد امیدیه دستگاه های مورد نیاز را خریداری کرده است.

وی در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه آزاد ادامه داد: وزارت نفت تاکید دارد که تصمیم انجام تحقیقات و نوآوری با مسئولیت دانشگاه‌ها انجام شود. با این وجود بستر برای انجام تحقیقات جدید فراهم شده است.

ثمری تاکید کرد: این قرارداد نفتی 10 ساله است و 2 سال از قرارداد اولیه تاکنون گذشته است، زمان زیادی صرف شد تا صنعت و دانشگاه ظرفیت‌های همدیگر را بشناسند. اکنون که این شناخت ایجاد شده قطعا سرعت پیشرفت پروژه را نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: سناریوهای متعددی را برای ازدیاد برداشت نظیر تزریق گاز، نانو ذرات، ژل‌های پلیمری،فوم تزریق همزمان گاز و آب و غیره تعریف کرده‌ایم که قابل اجراست، اگر در مرحله آزمایشگاهی به نتیجه برسیم به عنوان یک روش به شرکت ملی نفت ارائه می‌دهیم، دانشگاه در قالب این قرارداد متعهد شده است که روش هایی را ارائه نماید که ضریب برداشت از مخازن نفتی را بهبود بخشد.

کد خبر: 865949

وب گردی

وب گردی