آخرین تمهیدات برای اطفای آتش دکل «رگ‌سفید»

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی آخرین تمهیدات برای خاموش‌کردن آتش دکل نفتی «رگ‌سفید» را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آتش‌سوزی دکل «رگ‌سفید» شرکت ملی حفاری، اظهار داشت: براساس اخبار موجود فشار گاز موجود در مخزن سبب انحراف دکل و در نهایت باعث بروز آتش‌سوزی شده است.

وی با تأکید بر اینکه ابعاد گوناگون این حادثه باید بررسی شود، افزود: در همین راستا باید بررسی شود؛ آیا سیستم‌های سنجش فشار گاز وجود فشار گاز در مخزن را نشان می‌داده، یا خیر؟ آیا تمهیدات لازم برای انجام این کار در نظر گرفته شده بود؟ آیا دستگاه حفاری که برای این کار انتخاب شده بوده متناسب این کار بوده، یا خیر؟ آیا محاسبات لازم برای انجام این کار شده بوده و یا خیر؟

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه احتمالاً اطفای آتش دکل رگ سفید در حدود 45 روز به‌طول می‌انجامد، گفت: پیشنهاد شده تا 2 حلقه چاه دیگر حفر شود تا فشار گازی که از این چاه خارج می‌شود قابل مهار باشد.

قره‌خانی با ابراز اینکه سؤالات گوناگونی پیرامون وقوع این آتش‌سوزی وجود دارد، گفت: کمیسیون انرژی هیئتی را برای بررسی ابعاد مختلف سانحه به منطقه اعزام کرده که قرار است اعضای هیئت گزارشی را در این زمینه به اعضای کمیسیون ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اعزام هیئت ویژه مجلس به خوزستان برای بررسی علل آتش‌سوزی دکل نفتی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه قرار است در جلسه بعدی کمیسیون مسئولان شرکت ملی نفت از اقداماتی که تاکنون برای اطفای آتش دکل انجام داده‌اند به اعضای کمیسیون ارائه دهند، گفت: گزارش نهایی کمیسیون انرژی درباره ابعاد مختلف حادثه آتش‌سوزی دکل «رگ سفید» پس از تصویب در کمیسیون ، جهت قرائت در صحن تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان می‌شود.

به گزارش تسنیم، دکل 95 مشهور به «رگ سفید» در نزدیکی بندر هندیجان در استان خوزستان در روز (7 آبان) دچار سانحه آتش‌سوزی شد که بر اثر آن، 3 تن جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز مصدوم شدند.

منبع: تسنیم

کد خبر: 865950

وب گردی

وب گردی