آیا آبرو‌ ریزی نیست که ۲ هزار  فارغ التحصیل دکتری در کشور بیکار باشند؟

رئیس اندیشکده یقین استراتژی "بشقاب لک‌لک" را آخرین استراتژی آمریکا در برابر کشورمان عنوان کرد و افزود: ایران امروز به ضیافت اقتصاد جهانی دعوت شده است اما آمریکا به گونه ای برنامه ریزی کرده که کشورمان نتواند با استفاده از منقارش از این ضیافت بهره ببرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین روز گذشته در ویژه برنامه گرامیداشت روز ۱۳ آبان که به مناسبت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: آمریکا کل جهان را ملک، سرزمین و حکومت خود می داند و برای آنها چین، روسیه برزیل و دیگر کشورها هیچ فرقی ندارد چون همه آنها را مختص به خود می دانند.

وی با بیان اینکه نقش رکس تیلرسون به به‌ مانند نقش وزیر کشور در ایران است و سفرای این کشور نیز نقش استانداران را پیاده می کنند، تصریح کرد: به عنوان نمونه اگر آمریکا ۳۸ سال است که در کشورمان سفارت ندارد مانند این است که این کشور ۳۸ سال است که در ایران استاندار ندارد و این برای آنها بسیار دشوار است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه برای کشوری که توانسته سیاست‌های خود را در روسیه و چین پیاده کند سخت است که ایران را که روزی یکی از استان‌های آنها بوده از دست داده گفت: در دوره قاجار و در دوره پهلوی ایران دست نشانده انگلیس و آمریکا بود؛ اما امروز شاهدیم که آمریکا با صرف ۱۰ هزار میلیارد دلار هزینه در جریان جنگ عراق و پس از آن بنابر اعترافات خودشان این کشور را با کشورمان همراه کرده است. و به همین دلیل آنها از ما می ترسند.

عباسی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک تهدید جدی برای آمریکاست چون هیچ تجمع مذهبی در این حد در دنیا وجود ندارد اضافه کرد: این موارد تمدن‌ساز آمریکا را نگران کرده است.

وی بیان کرد: علیرغم برگزاری انتخابات استقلال اقلیم کردستان شاهد بودیم که سردار سلیمانی با کت و شلوار در مراسم تشییع طالبانی شرکت کرد. در واقع سردار سلیمانی با کت و شلوار خود این پیغام را داد که تا الان من جلوی حشدالشعبی را گرفته‌ام و از اینجا به بعد دیگر نمی توانم جلوی آنها را بگیرم و بعد از این پیام بود که جریان کردستان شکست خورد.

وی اظهار کرد: سردار سلیمانی وقتی که به سوریه و عراق می رود لباس خاکی و بسیجی به تن دارند چون هنوز جنگ اصلی شروع نشده که او بخواهد با لباس رزمی و یال و کوپال وارد میدان رزم شود.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه پس از شکست جریان کردستان من توئیت زدم که ایران توان بالایی در نظریه آشوب دارد، گفت: ما استاد تبدیل تهدید به فرصت هستیم ما ۳۸ سال است که بدون دستور کاخ سفید روی پای خود مانده ایم.

عباسی با بیان اینکه امروز در حالی برخی ها آمار فقر و فساد در کشور را ارائه می کنند که این آمارها در قبله آمال آنها یعنی آمریکا بیشتر است، افزود: واقعیت این است که هر آسیبی که در کشورمان وجود دارند نتیجه عملکرد غیر انقلابی ها و لیبرال‌ها است.

وی اظهار کرد: در سفر اخیر نتانیاهو به انگلیس او از ترزا می به خاطره اعلامیه بالفور تشکر کرده با این وجود پیغامی که پوتین در سفر خود به تهران آورده بود این بود که اسرائیلی ها گفته اند که ایران می‌خواهد دور تا دور ما را پایگاه نظامی بزند حرف ما این است که وقتی یک ملتی قدش بلند اسقدسایه اش هم تا آنجا می‌افتد.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه وقتی سیاست خارجی آمریکا یک سیاست خارجی تهاجمی است و آنها نقشه تجزیه کشورهای منطقه را طراحی می‌کنند چرا ما نباید نقشه تجزیه این کشور را ترسیم کنیم، اضافه کرد: ما رفتیم و در کرکوک گفتیم که حق ندارید کردستان عراق را تجزیه کنید واقعیت این است که با وجود ۱۲۰ قومیت در اتحادیه اروپا اگر این کشورها تجزیه شوند ۱۲۰ کشور به وجود می آید.

عباسی با تاکید بر اینکه غربی‌ها به هیچ وجه به دموکراسی اعتقادی ندارند با این وجود نباید به حرف های شیکی که در دانشگاه ها زده می شود دل بست، اظهار کرد: دیپلماسی لبخند از سال ۹۲ تا ۹۵ در کشورمان تیتر رسانه‌ها بود و در آن ایام مدام از هتل کوبورگ، کاترین اشتون، جان کری و لبخند و گفت و گو بحث بود با این وجود امروز دیپلماسی لبخند در کشورمان شکست خورده است.

وی خاطرنشان کرد: در آن مقطع در حالی که ظریف نماد دیپلماسی لبخند بود رهبر معظم انقلاب در یک نمایش حیرت انگیز قاسم سلیمانی را به عنوان چهره غضب و خشونت یک ملت به صحنه آورد. واقعیت این است که آنچه به ما حس اقتدار می بخشد چهره خشم و غضب سردار سلیمانی است و این معنی‌اش این بود که اگر کوتاه بیاییم دشمن تا خیابان های تهران می‌آید.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و باید این کشور را شخم، زد گفت: آمریکا به چین، روسیه، ژاپن، کوبا، آلمان و به هیچ کشور دیگری امتیاز نداده و نمی دهد و ما نیز در این ۳۸ سال هشت بار با این کشور مذاکره کرده ایم ولی هر بار به ما لگد زدند.

عباسی با اشاره به تحریم های ایسا و کاتسا علیه کشورمان اظهار کرد: از افتخارات جناح خاص سیاسی در ایران انجام مذاکرات الجزایر بوده است و این درحالی است که طرف مذاکره‌کننده ما سندی را امضا نکردو اگرچه ما گروگان‌ها را آزاد کردیم ولی آنها پولی را هم آزاد نکردند.

عباسی با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم تدریس اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آمریکا تصریح کرد: یک دسته از اسناد را آمریکاییها پودر کرده بودند اما یک دسته از اسناد را که رشته رشته کرده بودند دانشجویان پیرو خط امام پس از چند سال توانستند آنها را در کنار هم قرار دهند و متن ها را ترجمه کنند با این وجود ۹۰ جلد کتاب از اسناد تهیه شد؛ اما رهبر انقلاب گلایه کردند که چرا این کتاب‌ها در دانشگاه‌ها تدریس نمی‌شود. واقعیت این است که اگر این کتاب‌ها را بخوانید می فهمید که لانه جاسوسی آمریکا جایی برای توطئه بوده است.

وی به جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا از کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: اخیراً یک تیم نفوذی از کشورمان به بخش ایران سازمان امنیت ملی امریکا نفوذ کرده بودند. بر اساس اطلاعات به دست آمده این سازمان تلفن تمام اعضای مذاکره کننده هسته ای و اعضای خانواده آنها را هک کرده بودند و حتی می دانستند که سر سفره شام چه می‌خورند و حتی حرف های خانواده آنها را هم شنود کرده بودند و من اینها را می‌گویم که NSA بداند ما به آن نفوذ کرده ایم.

رئیس اندیشکده یقین گفت: ما تلفن‌های اشتون یا مونیز را هک نکرده بودیم اما آنها تلفن همسر صالحی و ظریف را هم هک کرده بودند با این وجود آیا آمریکایی ها برای مذاکره قابل اعتماد هستند؟ البته برای استاد غرب گرای بیسواد ما همین بس که نمی‌دانند آمریکا چیزی به نام وزارت امور خارجه و وزارت خانه ندارند.

عباسی با بیان اینکه باید با استکبار درون خود، استکبار درون جامعه و حکومت، استکبار جهانی و ابلیس مبارزه کنیم افزود: تاکنون بیش از ۴۰۰ تن از مقامات دنیا در یک ساختمان کوچک آجری به دیدار رهبر معظم انقلاب آمده‌اند و دیدار اخیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در این ساختمان با معظم انجام شد. واقعیت این است که این اتفاق برای هیچ یک از معصومین اتفاق نیفتاده است.

وی با تاکید بر اینکه برقراری رابطه با استکبار از طریق مناسبات دیپلماسی و مراودات اشتباه است، تصریح کرد: ما در دولت موقت، در زمان شهید چمران، در دوران دفاع مقدس و در جریان مذاکرات هسته ای از طریق دیپلماسی به دنبال برقراری ارتباط با آمریکا بودیم ولی هر بار با نامردی و تحریم‌ مواجه شدیم به عنوان نمونه در زمان هاشمی تحریم های ایسا و پس از مذاکرات هسته ای تحریم های کاستا را که به مادر تحریم ها معروف است علیه کشورمان وضع کردند.

رئیس اندیشکده یقین استراتژی بشقاب لک‌لک را آخرین استراتژی آمریکا در برابر کشورمان عنوان کرد و افزود: ایران امروز به ضیافت اقتصاد جهانی دعوت شده است اما آمریکا به گونه ای برنامه ریزی کرده که کشورمان نتواند با استفاده از منقارش از این ضیافت بهره ببرد با این وجود آنها به گونه ای عمل می کنند تا آن قدر منقار ایران را کوتاه کنند که به اهداف خود برسند مثلاً یکی از راه‌های کوتاه کردن این منقار بحث موشکی ایران است و بعد به سراغ مسائل دیگر می روند.

عباسی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که من به مذاکرات خوشبین نیستم؛ اما برای اینکه بخش دیرباور جامعه باور کنند که آمریکا خبیث است اجازه مذاکره را دادند. واقعیت این است که آمریکایی ها پوست سر سرخ پوست ها را کندند تا شدند آمریکا. آمریکا تروریست بالذات است و ما راهی به جز مبارزه با آنها نداریم در واقع ما باید به خدا و توان خود توکل کنیم. سوال این است که آیا هر یک از استانهای کشورمان نمی توانند نیازی از هر استان را تامین کنند چطور کشورهای اروپایی این کار را می کنند آیا ما نمی توانیم؟

وی بیان کرد: ما سوریه و عراق را نجات داده ایم و به یمن کمک کرده ایم آیا نباید بازار این کشورها مال ما باشد. ما چند سال پیش بوسنی را از دست صرب ها نجات دادیم اما آن را به چینی ها و روس ها و آمریکا دادیم. چرا مسئولان ما نباید در این کشورها به دنبال سازندگی باشند؟ آیا آبروریزی نیست که ۲ هزار نفر از فارغ التحصیلان مقطع دکترا در کشورمان بیکار باشند و بعد از ۲۴ سال نتوانند برای خود نان دربیاورند؟ چرا اینها را به کشورهایی که آنها را نجات داده ایم برای سازندگی نمی فرستیم.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه آمریکا سپاه را تحریم کرده اما می خواهند با حزب الله در لبنان، انصارالله در یمن، زینبیون در پاکستان و فاطمیون در افغانستان چه کنند؟ گفت: با این وجود سپاه تکثیر شده است. در هر حال باید مشکلات فقر، فساد و تبعیض را در داخل حل کنیم. باید بگویم که لحن ما دیگر در مقابل لیبرال ها لحن آرامی نخواهد بود و این وضع دیگر تمام شده است. جریان انقلابی سوریه را نجات داد و اگر امنیت و سازندگی بوده توسط نیروهای انقلابی صورت گرفته است اما در مقابل فقر، فساد و بانک ربوی تقصیر لیبرال ها است. سوال این است که کدام لیبرال رفته که سرش به مانند شهید حججی بریده شده است در هر حال استکبار را به چالش کشیدن برای ما یک اصل است.

عباسی با اشاره به اینکه هدف گاز انبر ایسا و کاتسا این است که اقتصاد ما را تحت فشار قرار دهند، افزود: رهبر معظم انقلاب به سران کشورهای مختلف از جمله رئیس جمهور روسیه گفتند که دلار را کنار بگذارند در واقع معظم له کمر همت بسته است چون شیشه عمر آمریکا در دلار است.

وی با بیان اینکه اگر کشورها معامله با دلار را کنار بگذارند اقتصاد آمریکا ظرف چند هفته فرو می باشد تصریح کرد: حالا که آمریکا نمی گذارد ما با دلار کار کنیم ما هم باید کاری کنیم که دنیا دلار را کنار بگذارد.

وی اظهار کرد: اولین اقدام انقلابی دولت این بود که پیمان پولی دوجانبه را با ترکیه امضا کرد با این وجود ما باید این پیمان را با دیگر کشورها ببندیم. این وضعیت آمریکا را مضمحل می‌کند.

کد خبر: 866054

وب گردی

وب گردی