شهردار برای انتخاب‌هایش ۱۰ دقیقه وقت هم نمی‌گذارد

انتصاب های نجفی به جایی رسید که صدای اصلاح طلبان را درآورد.به اعتقاد سالاری، اگر نجفی با مدیرانی که به عنوان شهردار منطقه انتخاب کرده حداقل ۱۰ دقیقه یا یک ربع صحبت می‌کرد، خیلی از آنها را انتخاب نمی‌کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، موضوع انتصابات درشورایی ها را در آورد و امروز بیشتر وقت شورا به تذکر دادن به نجفی در خصوص انتصاب هایش صرف شد.

بعد از اینکه نجفی از بازنشستگان در معاونت های کلیدی شهرداری استفاده کرد و به زنان و جوانان در پست های کلیدی شهر اهمیتی قائل نشد این بار برخی شورایی ها معتقدند برخی از افرادی که انتخاب شده اند در پاکدستی مشکل دارند.

نجفی قبل از به قدرت رسیدن وعده داده بودند اگر مدیری کوچکترین شائبه مالی داشته باشد را به کار نمی گیرد اما به نظر می آید زیر وعده های خود زده است.

در جلسه امروز شورای شهر تهران، محمد علیخانی گفت: آقای نجفی اعلام کردند مصلحت شهر چیزی فراتر از تعلقات جناحی و گرایش‌های سیاسی است.

وی خطاب به نجفی شهردار تهران گفت: مصلحت شهر را شهروندانش همان کسانی که 4 تا 6 ساعت در صف‌های طویل ایستادند و به تغییر، رأی دادند بهتر از هرکس دیگری تشخیص می‌دهند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همان کسانی که 21 اصلاح طلب را با رأی بی سابقه بالای یک میلیون نفر به شورای شهر فرستادند تا مطالبات شهر را برآورده‌ کنند بهتر مصلحت شهر را می‌دانند.

وی بیان داشت: نجفی بداند رأی مردم حق‌الناس است و نباید به رأی مردم ظلم کند.

علیخانی خطاب به نجفی ادامه داد: به رأی مردم ظلم نکنید، از جوانان اصلاح طلب غافل نشوید و مردم را ناامید نکنید، فرصت کم است و فرصت‌سوزی نکنید.

حق شناس عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: اگر کارشناسان و مدیران لایق مورد بی مهری قرار گرفته، اخراج یا پیش از موعد و به اجبار بازنشسته شدند، قرار نیست به بهانه‌هایی از این دست، پشت درهای مدیریت شهری و آن هم تا اطلاع ثانوی بلاتکلیف بمانند.

به گفته حق شناس، از جمله مطالباتی که ساکنین پایتخت از نمایندگان شان در شورای شهر پنجم دارند، ضرورت وفای به عهد، شفافیت و پاسخگویی است.

وی گفت: عمده ترین پاسخی که در روزها و هفته های اخیر در قبال نقد انتصابات شهردار تهران شنیده می شود آن است که «دیگران از رزومه‌ی مطلوبی برخوردار نیستند»!

اما سالاری عضو باسابقه شورای پنجم قدری دیر درخصوص انتصاب ها واکنش نشان داد و گفت:پاکدستی برخی مدیران جدید شائبه دارد؛نجفی در انتصاب‌های اخیر شهرداری باید تجدیدنظر کند.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضا مدیرانی توسط آقای نجفی و معاونانشان انتخاب شدند که این افراد انطباق درستی با مطالبات مردم و گفتمان اصلاحات ندارند. فکر می‌کنم که حداقل اگر ایشان با مدیرانی که به عنوان شهردار منطقه انتخاب کرده حداقل ۱۰ دقیقه یا یک ربع صحبت می‌کرد، خیلی از آنها را انتخاب نمی‌کرد؛ این در حالی است که جایگاه شهرداران مناطق در تحقق برنامه های مدیریت شهری بسیار اساسی و موثر هستند.

706

کد خبر: 866076

وب گردی

وب گردی