دستگیری ۴ شکارچی همراه با لاشه ۳ آهو در پناهگاه حیات وحش موته

اصفهان - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در روزهای گذشته ۴ شکارچی همراه با لاشه ۳ آهو در پناهگاه حیات وحش موته دستگیر شدند.

به گزارش ایسکا نیوز،مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پناهگاه حیات وحش موته زیستگاه آهوی ایرانی و بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: محیط بانان به طور شبانه‌روزی در حال گشت زنی در مناطق حفاظت شده هستند و بر این اساس در روزهای گذشته چهار متخلف شکار وصید همراه با لاشه سه آهو در پناهگاه حیات وحش موته دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی افزود: از این متخلفان یک اسلحه شکار، یک دستگاه دوربین چشمی و سایر ادوات مربوط به شکار کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: شکار و حتی اقدام به آغاز شکار در زیستگاه های حیات وحش توسط متخلفان جرم است و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید، متخلفان تحت تعقیب و مجازات قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: متاسفانه جاده‌ای که پناهگاه حیات وحش موته را به دو بخش تقسیم کرده است و شکارچیان در طول سال های اخیر به مهم ترین بلای این منطقه حفاظت شده تبدیل شده‌اند که به ویژه جاده این منطقه نیازمند توجه مسئولان در راستای فنس کشی و جاده گذر حیوانات است.

جمشیدیان با بیان اینکه همچنین در طول هفته گذشته متخلف شکار پرندگان در شهرستان گلپایگان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند، ابراز داشت: از این متخلف یک اسلحه شکاری غیرمجاز و مهمات کشف و پرونده به دادگستری گلپایگان ارجاع شد.

902

کد خبر: 866081

وب گردی

وب گردی