۲۰ نقطه حادثه‌خیز استان کرمان در حال برطرف شدن

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به نصب ۱۳۰ دوربین کنترل ترافیک در جاده‌های استان گفت: سالیانه ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری و نگهداری راه‌ها هزینه می‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، «خداداد مقبلی» صبح امروز 14 آبان‌ماه در همایش ترافیک و ارتقا فرهنگ ترافیک شهرستان بردسیر، شمار نقاط پرحادثه استان را ۱۱۵ برشمرد و افزود: ۲۰ نقطه حادثه‌خیز استان در حال برطرف شدن هستند.

وی با اشاره به میزان هزینه‌های ناشی از تلفات جاده‌ای تصریح کرد: در سال ۹۵ و در استان کرمان متأسفانه ۵۹۳ نفر در اثر وقوع تصادفات رانندگی کشته و ۱۳هزار مجروح شدند که این تلفات هزینه‌ای قریب به ۴۷ هزار میلیارد تومان در پی داشته است.

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به هزینه هر فوتی ناشی از تصادف در سال ۹۵ افزود: هزینه هر فوت ۲ میلیارد تومان برآورد می‌شود که با توجه به آمار کشته‌های جاده‌ای کشور در سال ۹۵ قریب به ۳۲ هزار میلیارد تومان هزینه به اقتصاد کشور وارد شده است.

وی تلفات جاده‌ای را مرگ خاموش دانست و گفت: متأسفانه روزانه در کشور بین ۴۵ تا ۵۰ نفر تلفات جاده‌ای را شاهد هستیم بنابراین هر میزان ظرفیت‌های ترافیکی را افزایش دهیم اما آموزش ترافیکی نیاز است و ترویج این فرهنگ نیازمند مشارکت عمومی است.

901

کد خبر: 866092

وب گردی

وب گردی