مذاکره با فاینانسورهای خارجی برای قطعه سوم آزادراه تهران-شمال

 معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان گفت: برای قطه سوم پروژه آزادراه تهران - شمال با فینانسورهای خارجی در حال مذاکره هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ منوچهر خواجه دلویی صبح یکشنبه در حاشیه بازدید رئیس بنیاد مستضعفان، استاندار البرز و اعضای شورای فنی استان از آزادراه تهران - شمال، اظهار کرد: امیدواریم حضور استاندار البرز منشأ خیروبرکتی برای این منطقه ازجمله پروژه بزرگراه آزادراه تهران - شمال باشد.

او بابیان اینکه این پروژه به‌صورت ۵۰ درصدی بین بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی به سرانجام خواهد رسید، افزود: قطعه یک این آزادراه از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه میزان ۶۴ کیلومتر مسیر تهران تا شهرستانک را کوتاه می‌کند.

پیمانکاران قطعه دوم آزادراه تهران - شمال مشخص‌شدند

خواجه دلویی بابیان اینکه هزینه قطعه دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، تصریح کرد: پیمانکاران قطعه دوم مشخص‌شده از طرفی باید به این امر نیز اشاره کرد که تونل البرز به‌عنوان طولانی‌ترین تونل این پروژه در قطعه دوم جانمایی شده است.

او با تأکید بر اینکه ۳۲ کیلومتر قطعه جدید از این پروژه در فاز یک تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: در خصوص قطعه سوم این پروژه با فینانسورهای خارجی در حال مذاکره هستیم.

خسرو ارتقایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در ادامه بابیان اینکه مقرر شد جلسه شورای فنی در بازدید از این پروژه ملی برگزار شود، اظهار کرد: بالغ‌بر ۴ هزار نفر در این مجموعه کارگاهی مشغول فعالیت هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در ادامه سخنان خود گفت: خوشبختانه پیشرفت جهشی طی دو سال اخیر در این پروژه در قیاس با ۱۵ سال گذشته مشاهده می‌شود.

زهرا عربشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی البرز در ادامه با اشاره به اینکه جلسه پنجم شورای فنی استان البرز در حال برگزاری است و کارگروه‌های زیرمجموعه این شورا طی دوماهه گذشته فعالیت‌های خوبی داشته‌اند، افزود: بررسی نکات نظارتی در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان کرج بخش آسارا در این جلسه انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز همچنین تأکید کرد: برای شش‌ماهه دوم سال جازی ۳۵ دوره آموزشی بالغ‌بر ۵۰۰ نفر ساعت طرحی شده است.

منبع: مهر

401

کد خبر: 866098

وب گردی

وب گردی