کم‌فروشی در نان به بهانه قیمت پایین/سهمیه پزها آزادپز می‌شوند

اردبیل – عمده تخلفات بازار اردبیل گران‌فروشی و کم‌فروشی کالاها اعلام شده و به تشخیص و بررسی نهادهای ناظر بیشترین میزان پرونده‌های تخلف کم‌فروشی در حوزه نان است.

به گزارش ایسکا نیوز، بر اساس بازرسی و نظارت مداوم اصناف اردبیل مشاهده شده بیشترین میزان تخلفات مربوط به گران‌فروشی کالاها و همچنین کم‌فروشی است.

بیشتر از گران‌فروشی به دلیل هوشیاری شهروندان از قیمت واقعی کالاها به نظر می‌رسد این روزها کم‌فروشی دامن‌گیر بازار اردبیل شده است.

بطوریکه کاهش وزن کالای به فروش رفته بعد از بررسی دقیق وزن آن عیان می‌شود. تا جایی که برخی شهروندان با تردید در وزن کالای خریداری شده مجدداً تعداد و وزن آن را در ترازوهای خانگی می‌سنجند.

بررسی‌ها به تعبیر دستگاه‌های ناظر نشان می‌دهد کم‌فروشی در بازار اردبیل صحت دارد و برخی به بهانه حاشیه سود بیشتر کم‌فروشی می‌کنند.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل نمونه بارز کم‌فروشی در نانوایی‌ها دیده می‌شود که برخی وزن چانه را کمتر می‌گیرند.

حسین نجف زاده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: پرونده‌های تخلفی در این خصوص تشکیل شده و بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد علت کم‌فروشی به دلیل قیمت پایین نان است.

وی افزود: قیمت نان در اردبیل حداقل ۲۰ درصد کمتر از استان‌های مجاور بوده و چندین سال است که به بهانه‌های مختلف از جمله تداخل با انتخابات قیمت نان تغییری نمی‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان متذکر شد: نانوا نیز به دلیل اینکه سود چندانی ندارد از وزن چانه کسر می‌کند و امروز شاهد این هستیم که برخی سهمیه پز ها حتی به آزادپزی متمایل شده‌اند.

نجف زاده با بیان اینکه در برخی پرونده‌ها از کاهش ناچیز وزن چانه در حد ۱۰ گرم صرف‌نظر می‌شود، ادامه داد: برای مقابله با کم‌فروشی نان ضروری است قیمت منصفانه برای نان تعیین شود.

وی افزود: تمامی مسئولان استان متفق‌القول هستند که می‌بایست قیمت نان افزایش یابد و ضروری است برای این افزایش تصمیم قاطعی به استان اعلام شود.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قیمت پایین حتی کیفیت نان عرضه شده را نیز متأثر ساخته است.

منبع: مهر

902

کد خبر: 866118

وب گردی

وب گردی