خلق آثار اربعینی توسط هنرمندان ایرانی در جوار مسجد کوفه

ورک‌شاپ هنری با مفاهیم عاشورایی و اربعینی هم‌زمان با کنگره لقاءالحسین (ع) و با حضور جمعی از هنرمندان ایرانی در جوار مسجد کوفه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، هم‌زمان با برگزاری کنگره لقاءالحسین(ع) جمعی از هنرمندان ایرانی در جوار مسجد کوفه به خلق آثار هنری می‌پردازند. در این ورک‌شاپ هنری عبدالحمید قدیریان، محمدسعید نقاشیان، علی چیتی، علی‌اکبر شریفی، حسین شیخ علیشاهی و حسین دشتی حضور دارند. این هنرمندان و اساتید هنرهای تجسمی می‌کوشند با بهره گیری از فضای نورانی و عظیم اربعین آثار بدیعی در زمینه عاشورا و اربعین خلق کنند.

این آثار در مراسم اختتامیه سومین کنگره بین‌المللی لقاءالحسین(ع) که در جامعه‌الاسلامیه نجف برگزار می‌شود رونمایی خواهد شد.

سومین کنگره بین‌المللی لقاءالحسین(ع) با هدف مقصدشناسی جریان اربعین با همکاری مسجد کوفه و جامعه الاسلامیه نجف در حال برگزاری است.

برنامه های این کنگره در چهار کمیسیون تخصصی تربیتی و صفاتی، سیاسی و بین‌الملل، فرهنگی و اجتماعی و آینده‌شناسی و تمدنی تدارک دیده شده است و محققین نتایج تحقیقات خود در زمینه‌های مذکور را ارائه می‌دهند.

از دیگر برنامه‌های این کنگره افتتاح اولین گالری مقاومت شامل آثار هنرمندانی از کشورهای اسلامی و برپایی ورک‌شاپ هنری با مفاهیم عاشورایی و اربعینی خواهد بود.

503

کد خبر: 866133

وب گردی

وب گردی