هنرمندان باید با سوژه هایشان زندگی کنند

آهنگساز فیلم سینمایی «برف»، گفت: موسیقی آیینی باید از دل هنرمند لبریز شود تا بر دل مخاطب بنشیند.

بابک میرزاخانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، درباره اهمیت ساخت و پژوهش موسیقی های آیینی، اظهار کرد: موسیقی آیینی تاریخ مصرف ندارد و هنری است که در آن موضوع آنقدر اهمیت دارد که سبب ساخته شدن یک شعر می شود.

وی با اشاره به ویژگی مهم بودن موضوع در موسیقی آیینی، ادامه داد: از آنجایی که در این نوع موسیقی شعر از اهمیت بسیاری برخوردار است، بیشتر این آثار تا سالیان طولانی ماندگار می شود.

این آهنگساز با اشاره به اینکه یک قطعه موسیقی آیینی می تواند نزدیک به دو هزارسال قدمت داشته باشد، گفت: این نوع موسیقی از دل هنرمند بیرون می آید و به جای نیاز جامعه، بیشتر از فضای کار و نیاز دل نوازنده برانگیخته می شود.

میرزاخانی افزود: اصل مهم در ساخت این نوع موسیقی احساس نیاز و جوشش از درون هنرمند است که ماندگاری اثر را بطور کامل نشان می دهد.

وی با اشاره به خلق هنر درباره سوژه های فرازمینی، گفت: اگر سوژه های فرازمینی بصورت سفارشی کار شوند دیگر نمی توان انتظار داشت که در آینده به عنوان آثار ماندگار از آنها یاد شود. هنرمند باید سال های طولانی با موضوع مد نظر زندگی کند سپس کار را به مرحله اجرا برساند.

این آهنگساز یادآور شد: تکرار و پخش آثار در دیده شدن اثر بسیار تاثیر می گذارد اما به مرور زمان همان اثر از یادها می رود. آنچه که می تواند به فاخر بودن یک اثر کمک کند، اعتقاد و انرژی هنرمند نسبت به موضوع مورد نظر است.

میرزاخانی درباره فعالیت خود در چند وقت اخیر، خاطر نشان کرد: در حال حاضر موسیقی فیلم فرزاد معتمد و همچنین یک فیلم مستند به نام « در گرداب انقراض» ساخته فتح الله امیری را انجام می دهم.

503

کد خبر: 866200

وب گردی

وب گردی