گیاهان سبز را جایگزین هوای خاکستری کنیم

امروزه نقش گیاهان و درختان در پاکسازی هوا بر کسی پوشیده نیست و استفاده از گیاهان در محیط خانه و کار یکی از ساده ترین و مهمترین اقدام برای کاهش آلودگی هواست.

به گزارش ایسکانیوز ، این روزها گاهی شاهدیم که وقتی صحبت از مسئولیت می‌شود، بعضی‌ها از همان اول شانه خالی می‌کنند و به روش‌های گوناگون زیر بار انجام مسئولیتشان نمی‌روند و چه‌بسا زیر لب می‌گویند: «ای بابا! حالا کی به مسئولیتش پایند بوده که من باشم؟ اما از حق نگذریم در این مواقع گروه بیشتری به خودشان می‌آیند و گوششان تیز می‌شود که دریابند حالا که صحبت از حقوق و مسئولیت به میان آمده چه کاری از دستشان برمی‌آید، تا انجام دهند.

زمانی که از سلامتی خانواده حرفی به میان می‌آید، کسانی که بیش از دیگران نگران می‌شوند و به دنبال چاره هستند، خانم‌های خانه‌اند. آن‌ها که بیشترشان در مقام مادر از انجام هیچ کاری برای تامین سلامت فرزندانشان کوتاهی نمی‌کنند.

چقدر خوب است حالا که در گیرودار سرمای پاییز، آلودگی هوا نیز در شهرمان خودی نشان می‌دهد، با قرار دادن گلدانی در خانه، هوای خانه‌هایمان را از آلودگی پاک کنیم. چرا که برگ گیاهان، توانایی جذب آلودگی در مقادیر کم و ریشه آن‌ها، به کمک فیلتر کربن فعال، توانایی دفع آلودگی تا حد بسیار بالاتری را دارا هستند. این فیلترها در اطراف ریشه‌های گیاه قبل از تجمع آلودگی، آن‌ها را از بین می‌برد.

با هزینه‌ای بسیار اندک، به راحتی می‌توانیم با همنشنی گیاهانی مثل گل یاس، اسطوخودوس، گیاه مارپیچی، آلوئه ورا، یاسمن، گیاه عنکبوتی، سنبل‌الطیب، پیچک انگلیسی، برگ‌قاشقی یا گل چمچه‌ای، گیاه شامادور یا نخل بامبو، گل داوودی و پاتوس طلایی، جای جای خانه را با منظره‌ای زیبا آذین بندیم و رنگ دلنشین و شادی‌آفرین سبز را جایگزین هوای خاکستری کنیم.زیباست اگر در مناسبت‌های گوناگون برای تهیه چشم‌روشنی برای دوستان و آشنایان، به جای خرید هدیه‌ای گران‌بها و چه‌بسا تکراری، با تقدیم یک گلدان زیبا طراوات و شادابی را نیز به آن‌ها هدیه دهیم.

705

کد خبر: 866220

وب گردی

وب گردی