راهپیمایی عظیم اربعین حسینی پرتویی از ظهور حضرت مهدی (عج) است

سیصد و شانزدهمین شورای معاونان با حضور دکتر زرهانی معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما و سایر اعضا در حوزه ستادی این سازمان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز دکتر زرهانی در این جلسه، با اشاره به دعا به عنوان یکی از راه های ارتباط با خدا و گذر از سختی ها گفت: «دعا استعانت از ذات لایزال خداوند است که ما هم به صورت فردی و هم به صورت جمعی به این امر مقدس می پردازیم، انسان ها می بایست هم برای رستگاری خود و هم رستگاری سایرین تلاش کنند از اینرو بسیاری از دعاهای ما به صورت جمع مطرح می شود.»

رئیس سازمان سما در ادامه اعتقاد به مبدا و معاد را پایه همه ادیان برشمرد و دینداری بدون باور به این اعتقادات را غیر ممکن خواند.

سپس دکتر زرهانی با اشاره به مراسم 13 ابان ماه در روز گذشته از مسئولان برگزاری این مراسم قدردانی کرد و گفت:«حرکت آگاهی بخش و بیدارگرایانه که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری گسترش داده اند نهادینه شده است.»

وی همچنین با اشاره به نشر اخبار و تصاویر راهپیمایی روز 13 آبان ماه مراکز آموزشی سما در سایت سازمان حرکت واحدهای سما را نیز بزرگ و قابل تقدیر ارزیابی کرد.

رئیس سازمان سما با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را پرتویی از ظهور حضرت مهدی(عج) عنوان کرد و گفت: «زائرین از اقصی نقاط جهان در این گردهمایی بزرگ و راهپیمایی عظیم حضور پیدا می کنند و امیدواریم این حرکت بزرگ برکات و آثار زیادی برای همگان به ارمغان بیاورد.»

طرح پیش نویس آیین نامه نحوه انتخاب و به کارگیری نیروی انسانی در مدارس سما موضوع اول جلسه امروز بود که باوند پور مدیر کل منابع انسانی با تشریح و تبیین این پیش نویس نحوه جذب و به کارگیری نیروی انسانی در قالب کمیته جذب، تعیین شرایط عمومی و اختصاصی نیروها، نحوه ارزشیابی و آموزش نیروها و مقررات اداری، بیمه و تامین اجتماعی را به عنوان چهار فصل این پیش نویس عنوان کرد.

سپس دکتر زرهانی با تاکید بر دقت در انتخاب و به کارگیری نیروهای انسانی شاغل در مدارس و تعیین تکلیف نیروهای مازاد بر همسویی دستورالعمل های سازمان با بخشنامه های آموزش و پرورش و سازگاری با شرایط مدارس غیر انتفاعی تاکید کرد.

در خاتمه مقرر شد پیش نویس تهیه شده پس از اظهارنظر مدیران ستادی و ریاست سازمان سما به واحدهای سازمان ابلاغ شود.

برگزاری مسابقات ورزشی کشوری موضوع دوم جلسه امروز بود. زهرا فتح اللهی مدیر تربیت بدنی و سلامت سازمان سما با تشریح شرایط برگزاری مسابقات ورزشی بر ضرورت برگزاری مرحله کشوری این مسابقات تاکید کرد و با توجه به اهمیت کیفیت برگزاری مسابقات ورزشی و افزایش هزینه ها پیشنهاد برگزاری مسابقات به صورت تخصصی توسط استان های دارای توانمندی های لازم را طرح کرد.

دکتر زرهانی نیز با توجه به وجود مشکلات رفت و آمد جاده ای بر ضرورت حفظ امنیت و ایمنی دانش آموزان سمایی در برگزاری این مسابقات تاکید ویژه ای کرد.

برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدیران پژوهشی با موضوع اعتبار سنجی همایش های بین الملل، تشویق مقالات و سامانه های پژوهشی و درآمدهای غیر شهریه ای موضوع دیگری بود که از سوی سودابه ملکی مدیر امور پژوهشی مطرح شد که با برگزاری این دوره ها در صورت ضرورت برگزاری، موافقت شد.

معرفی سامانه های فناوری سما به دانشگاه آزاد اسلامی و درصورت لزوم واگذاری به مجموعه دانشگاه با حذف و مجموعه های واسطه موضوع پایانی جلسه امروز بود.

کد خبر: 866292

وب گردی

وب گردی