طراحی پروژه‌های کوتاه مدت در کنار تفکربلندمدت راهکارکلیدی برای نجات اقتصاد کشور

عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران مبتنی بر اقتصاد دولتی است گفت: تمام تحولات و توسعه هر کشوری تحت تاثیر نظام اقتصادی و سیاسی آن کشور است، بنابراین اگر بخواهیم در اقتصاد کشور تحولی ایجاد کنیم باید نظام اقتصادی درستی را تعریف کنیم.

احمد روستا استاد عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص وضعیت اقتصاد کشور و اینکه چگونه می‌توان اقتصاد کشور را از متکی بودن به درآمدهای نفتی جدا کرد گفت: تمام تحولات رشد و توسعه هر شرکت و سازمان یا جامعه تحت تاثیر نظام اقتصادی و سیاسی آن کشور است. قطعا ما اگر بخواهیم هرگونه تحرک و تحولی را در اقتصاد کشور ایجاد کنیم باید نظام اقتصادی را به درستی تعریف کنیم.

او تصریح کرد: نظام اقتصادی امروز ایران چه بپذیریم یا نه، یک نظام مبتنی و متکی بر اقتصاد دولتی است، به همین دلیل هرگونه تغییر و تحول در این حوزه باید همراه با این واقعیت باشد.

این استاد دانشگاه افزود: به نظر می رسد ما در ایران نیازمند یک مدیریت متفاوت برای توسعه هستیم. داشتن یکسری جهت گیری‌های درست در این زمینه می‌تواند به رونق اقتصاد کشور کمک کند.

او تاکید کرد: در ایران نیازمند طرح‌های کوتاه مدت در کنار تفکر بلند مدت هستیم. همچنین نگاه و تفکر ما باید استراتژیک و بلندمدت باشد اما اقدامات و برنامه های باید دردوره های زمانی کوتاهتر طراحی شود.

روستا در خصوص قیمت نفت در بودجه کشور گفت: اصولا قیمت نفت موضوعی نیست که ما تعیین کننده قیمت باشیم، در ارتباط با واقعیت های جهانی، رقابت ها و بسیاری از عوامل غیراقتصادی مطرح است که این امر تحت تاثیر شرایط محیط بین الملل است.

402

کد خبر: 866316

وب گردی

وب گردی