فراخوان جذب اعضای هیات علمی در کمیسیون‌های شورای عتف

دبیرخانه شورای عالی عتف برای جذب اعضای هیأت علمی در کمیسیون‌های مختلف شورای عتف فراخوان داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، مهندس مصطفی کاظمی درباره هدف دبیرخانه در جذب اعضای جدید برای کمسیون‌های شورای عتف گفت : دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به‌منظور ارتقای کیفی و ترمیم و انتخاب اعضای جدید کمیسیون‌های تخصصی خود، اقدام به فراخوان از مراکز علمی برای جذب افرادی که واجد شرایط هستند کرده است.

معاون اجرایی دبیرکل شورای عالی عتف در ادامه افزود: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1383 با هدف ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سیاست‌گذاری کلان اجرایی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری در کشور تشکیل شده و به موجب قانون، مصوبه‌های آن پس از ابلاغ ریاست جمهوری، برای کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور لازم‌الاجراست.

او با اشاره به وظایف این شورا گفت: این شورا وظایف متعددی همچون سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان، حمایت و تامین منابع حوزه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و پایش و ارزیابی را به عهده دارد. این شورا متشکل از 11 کمیسیون تخصصی است که هر یک دارای اعضای حقوقی و حقیقی هستند که برای دوره‌ای چهارساله طی فرآیندهایی مشخص انتخاب شده و در حوزه‌های تخصصی مربوطه، به ارایه مشاوره‌های تخصصی می‌پردازند.

مصطفی کاظمی درباره شرایط جذب اعضای هیات علمی در کمسیون‌های دبیرخانه شورای عالی گفت: آشنایی با ساختار دولت، مجلس و دستگاه‌های اجرایی و فرآیندهای کاری آنها، داشتن سابقه فعالیت اجرایی حرفه‌ای در حوزه پژوهش و فناوری، آشنایی با ساختار سیاست‌گذاری حوزه پژوهش و فناوری در کشور و دارای رتبه دانشیار و بالاتر از نظر علمی را از جمله شرایط جذب اعضای هیات علمی در کمسیون‌های عتف است.

واجدان شرایط و علاقه‌مندان به عضویت در کمیسیون‌های تخصصی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتیدبیرخانه شورای عالی عتف فرم مربوطه را تکمیل و درخواست عضویت خود را ثبت‌ کنند.

کد خبر: 866351

وب گردی

وب گردی