بررسی راه‌کارهای تبدیل علم به ثروت در انجمن‌های علمی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: انجمن‌های علمی مجموعه‌ای از دانشجویان فرهیخته، خلاق، صاحب ایده و عاشقان علم در یک حوزه تخصصی هستند که با استفاده از خرد جمعی به دنبال تبدیل دانایی به توانایی‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر احمد آذین سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در نشست صمیمانه با دبیران انجمن‌های علمی واحد اصفهان(خوراسگان) با بیان این مطلب گفت: انجمن‌های علمی دانشجویان باید با برگزاری جلسات هم‌اندیشی، کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف علمی و با بهره‌مندی از خرد جمعی به بررسی راهکار تبدیل علم به ثروت بپردازند و به نتیجه رسیدن این کار یعنی افتخار آفرینی برای دانشگاه، شهر و کشور عزیزمان ایران.
وی افزود: توانایی مستلزم دانایی است و از دانایی است که به توانایی می‌رسیم و پیشرفت‌ها و توانایی‌های مختلف در حوزه‌های نانو، ژنتیک، هسته‌ای و قدرت بازدارنگی دفاعی و نظامی ایران حاصل علم، آگاهی و دانایی دانشمندان کشور در حوزه‌های مختلف است.
دکتر آذین با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده خاطرنشان کرد: شهادت یک نوجوان 13 ساله در روزهای آغازین جنگ تحمیلی و شهادت محسن حججی 25 ساله به عنوان شهید مدافع حرم در دهه چهارم انقلاب، نشان از تاثیر‌گذاری آرمان‌های انقلاب اسلامی و پختگی جوانان این مرز و بوم در این سنین دارد.
دبیر هیأت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: هزاره سوم بر پایه اصل دانایی، دانش و اطلاعات استوار است و محل خیزش دانایی، دانشگاه‌ها هستند که با استفاده از خرد جمعی به دنبال تبدیل دانایی و دانش به توانایی و ثروت‌اند.
وی افزود: امروز در دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه و تعالی می‌اندیشیم، توسعه به معنای پیشرفت در همه حوزه‌ها و تعالی با مفهوم ایجاد فضایی معنوی و دمیدن روح اعتقادی و اسلامی به دانشگاه که خود زمینه‌ساز هرگونه توسعه از جمله فعالیت‌های علمی خواهد بود.
دکتر آذین گفت: نقد یعنی تشخیص سره از ناسره و بیان خوبی‌ها و بدیها، از این‌رو وظیفه انجمن‌های علمی این است که با نقد سالم و به دور از هرگونه تخریب و با ارائه راه‌کار و راه‌حل به مسئولان کمک کنند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه هر سه مقطع تحصیلی خود را در دانشگاه آزاد اسلامی گذرانده است، تصریح کرد: همه قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات مادی و معنوی دانشگاه حول محور واژه فاخر دانشجو بسیج شده است و فلسفه اصلی دانشگاه وجود دانشجویان است و اینجانب نیز افتخار می‌کنم که به عنوان یک محصول دانشگاه آزاد اسلامی در سنگر خدمت‌رسانی به دانشجویان مشغول هستم.
در این جلسه دکتر احمد رضا مساح معاون پژوهش و فناوری واحد اصفهان(خوراسگان) نیز گفت: در سال تحصیلی جاری تمامی امکانات و فضاهای موجود دانشگاه در اختیار انجمن‌های علمی قرار دارد تا بتوانند به بهترین نحو فعالیت کنند.
وی با اشاره به پیش‌رو بودن هفته پژوهش خاطرنشان کرد: انجمن‌های علمی عزم خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن این هفته جزم، و با برگزاری نمایشگاه، نشست‌ها و جلسات مختلف علمی به پربارتر شدن برنامه‌های این هفته کمک کنند.
در پایان این نشست صمیمی تعدادی از دبیران و اعضای کمیته‌های مرکزی انجمن‌های علمی دغدغه‌ها و پرسش‌های خود را مطرح کرده و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به ارائه راهنمایی و پاسخ به سوالات دانشجویان پرداخت.

کد خبر: 866356

وب گردی

وب گردی