استاندار سمنان: یک یا دو دستگاه به تنهایی قادر به مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیست

استاندار سمنان در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به صیانت از ارزش‌های اجتماعی بر لزوم مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: خطر این آسیب‌ها از خطرات جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز بیشتر است

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا خباز استاندار سمنان در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و کارگروه اجتماعی و فرهنگی این استان اظهار داشت : وجود آسیب‌های اجتماعی یکی از تهدیدات جدی برای کشور است که زیان‌های ناشی از آن از زیان‌های جنگ تحمیلی نیز می‌تواند بیشتر باشد.
وی بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها و آحاد مردم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مبتلابه استان تاکید کرد و افزود: یک یا دو دستگاه به تنهایی قادر به مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیست و همه آحاد مردم و دستگاه‌ها و نهادها باید در این بخش احساس مسئولیت کنند.
دکتر خباز با بیان اینکه تلاش همه ما در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، ذخیره‌ای برای آخرت ما خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید در بحث مبارزه با آسیب‌های اجتماعی کار را از این حالت که یک تکلیف اداری انجام می‌دهیم خارج کنیم، لذا کار در این حوزه را باید یک تکلیف الهی و وظیفه شرعی بدانیم.
ایشان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اجرای برنامه‌های محله‌محور در حوزه کاهش آسیب‌ها تاکید کرد و گفت: مهمترین اقدام در کاهش آسیب‌های اجتماعی به صورت محله محور این است که کار را به خود مردم بسپاریم و ورود دستگاه‌های اجرایی به این حوزه بیشتر حمایتی و پشتیبانی باشد.
رئیس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان بر ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص سپردن امور فرهنگی و اجتماعی به مردم محلی تاکید و تصریح کرد: اگر این فرهنگ نهادینه شود از بروز بسیاری از آسیب‌ها در آینده جلوگیری می‌شود.
وی با اشاره به روند افزایشی برخی آسیب‌ها در کشور ادامه داد: روند رو به رشد برخی آسیب‌های اجتماعی و خصوصا اعتیاد، طلاق و...به هیچ عنوان زیبنده نظام و جامعه ایرانی نیست.
عالی‌ترین مقام اجرایی دولت دوازدهم در استان به برخی اقدامات استان سمنان در این حوزه اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه استان سمنان در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، گام‌های خوبی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته است.
این عضو ارشد کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان سمنان بر ضرورت استفاده از فرهنگ ایثار و شهادت در راستای کاهش آسیب‌ها و معرفی الگوهای عملی به جوانان تاکید کرد و افزود: اجرای طرح محله سرداران شهید یک نمونه بارز و قابل ارائه از برنامه‌های خوب و موثری است که در استان اجرا شده که باید با قوت بیشتر ادامه یابد.

901

کد خبر: 866385

وب گردی

وب گردی