ایمنی شرط اول برپایی موکب و ایستگاه های صلواتی در مراسم راهپیمایی زائران اربعین

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: باید ایمنی را شرط اول برپایی موکب و ایستگاه های صلواتی در مراسم راهپیمایی زائران اربعین قرار دهیم.

سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره ایمنی موکب ها در مراسم اربعین حسینی گفت: ایستگاه های صلواتی و موکب ها به علت آنکه به صورت موقتی برپا می شوند، در بیشتر موارد فاقد ایمنی لازم هستند.

وی ادامه داد: سیم کشی برق موکب ها از جمله مواردی است که معمولا نا ایمن و غیر استاندارد هستند.همچنین پارچه های برزنتی و بنرهای موجود در اطراف موکب ها از جمله موارد قابل اشتعال هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: اجاق گاز ها یکی دیگر از موارد خطر آفرین هستند که در این موکب ها استفاده شده و ریسک خطر آتش سوزی را افزایش می دهند.

وی اضافه کرد:معمولا مقاومت فیزیکی این مکان ها از جمله مواردی است که مورد غفلت واقع می شود یه طوری که در چند روز گذشته مشاهده شد ایستگاه ها بر اثر وزش باد واژگون شده بودند در همین راستا لازم است اسکلت این ایستگاه ها با استفاده از اتصالات مناسب به خوبی به هم چفت شوند و پایه های آنها در کنار دیوار و زمین مهار شوند.

ملکی بیان کرد: باید ایمنی را شرط اول برپایی موکب و ایستگاه های صلواتی در مراسم راهپیمایی زائران اربعین قرار دهیم.

701

کد خبر: 866548

وب گردی

وب گردی