پرداخت ۸.۵ میلیارد تومان زکات در استان تهران

در شورای زکات استان تهران مطرح شد: پرداخت ۸.۵ میلیارد تومان زکات در استان تهران طی ۶ ماهه نخست سال که افزایش ۱۳۳ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه شورای زکات استان تهران به ریاست استاندار و با حضور حجت الاسلام یاسینی رییس شورای زکات استان، ولیئی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، انتظاری مدیراجرایی شورای زکات کشور، شهریور مدیرکل امور اجتماعی استانداری و جمعی از مدیران کل استانی عضو شورا برگزار شد.

محمدحسین مقیمی استاندار تهران در این جلسه با بیان اینکه پرداخت زکات از وجوب شرعی است گفت: طی سال های گذشته نسبت به زکات کم توجهی شده است اما از زمانی که حجت الاسلام قرائتی از سوی مقام معظم رهبری مسئول پیگیری زکات شدند توانستیم مردم را نسبت به تکلیف زکات آشنا کنیم.

وی افزود: تهران به دلیل اینکه پایتخت کشور است و مدیریت امور از چند جهت پیگیری می شود انجام اقدامات با نظم و هماهنگی بیشتری انجام می شود از جمله در موضوع زکات این هماهنگی دیده می شود.

در ادامه جلسه گزارشی از وضعیت پرداخت زکات ارائه شد.

انتظاری، مدیر اجرایی شورای زکات کشور با بیان اینکه پرداخت زکات در استان تهران طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۳۳ درصد نسبت به گذشته افزایش داشته است گفت: این موضوع ناشی از هماهنگی و نظارت ها در زمینه پرداخت زکات فطره است.

به گفته وی؛ زکات گندم در استان تهران بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان جمع آوری شده است که در این زمینه نقش فرهنگ سازی و اطلاع رسانی ویژه است.

انتظاری با اشاره به فعال سازی شورای زکات در روستاها تصریح کرد: ۹ میلیارد تومان سهم استان تهران در پرداخت زکات امسال است که تاکنون ۸.۵ میلیارد تومان جمع آوری شده است و البته استان تهران ظرفیت ۹۰ میلیارد تومان زکات دارد و این میزان زکات در استان تهران کافی نیست.

ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان نیز در این جلسه با بیان اینکه حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی استانداری تهران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای زکات استان اعتبار در نظر گرفته شده است گفت: این میزان با وجود تخصیص هنوز تامین اعتبار نشده است.

وی پیشنهاد داد: قبل از پخش اذان از سوی صدا و سیما آیاتی از قرآن در زمینه پرداخت زکات می تواند در اطلاع رسانی و ترغیب مردم در این امر واجب موثر باشد.

ولیئی با بیان اینکه از ۱۲۴ روستا در استان تهران، ۶۷ روستا زکات پرداخت می کنند، افزود: همایش تجلیل از کسانی که زکات خود را پرداخت می کنند نیز در دستور کار قرار دارد.

در این جلسه بر ساماندهی وضعیت خیریه های غیرمجاز که اقدام به جمع آوری کمک های مردمی و زکات می کنند تاکید و پیشنهادات ارائه شده به عنوان مصوبات جلسه مطرح شد.

فارس


706

کد خبر: 866600

وب گردی

وب گردی