اولاد قباد: برای حل مشکل آلودگی هوا باید به فکر برنامه‌های بلند مدت باشیم

یک عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر این که استفاده از انرژی‌های نو می‌تواند در کاهش آلودگی موثر باشد،‌ گفت: برنامه‌هایی مانند تعطیلی مدارس خوب است اما باید به فکر برنامه‌های بلند مدت باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، فریده اولاد قباد با اشاره به شرایط اضطرار آلودگی هوا در تهران اظهار کرد: متاسفانه خودروهای تک سرنشین در سطح شهر تهران بسیار زیاد است؛ باید تلاش کنیم تا فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی برای افراد نهادینه شود.

وی با بیان این که آلودگی هوای تهران مضرات زیادی را برای جسم و جان مردم دارد، گفت: وزارت نفت باید به دنبال استحصال انرژی‌های نو از جمله خورشیدی باشد؛ این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی از این نوع سوخت‌ها به جای بنزین استفاده می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین تاکید کرد: باید به فکر برنامه‌های بلند مدت باشیم، برنامه‌های کوتاه مدت مانند تعطیلی مدارس یا زوج و فرد خوب است، اما نیاز به برنامه‌های میان مدت و بلند مدت داریم که فرهنگ سازی و حمل و نقل عمومی می‌تواند در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

این عضو مجمع نمایندگان تهران در ادامه بیان کرد: در جلساتی هم که مجمع نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر داشته‌اند موضوعات کلان شهر تهران در دو مقوله زیست محیطی و آسیب‌های اجتماعی تعریف شده که آلودگی هوا در مولفه زیست محیطی‌آن قرار دارد، البته پیشنهاداتی هم در رابطه با افزایش خطوط ریلی هم مطرح شد.

این عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس اظهار کرد: به نظر می‌رسد در این زمینه صدا و سیما باید فرهنگ سازی کند و بخشی از برنامه‌های خود را به آلودگی هوا یا ترافیک اختصاص دهد و با دعوت از کارشناسان مختلف سعی در اطلاع رسانی و آگاهی سازی داشته باشد.

اولاد قباد با انتقاد از این که برج سازی یکی از عوامل ایجاد آلودگی است گفت: امروزه شاهد هستیم که حریم شهر تهران از بین رفته است و همین آلودگی هوا پوسته درونی شهر را در بر گرفته و متاسفانه آلودگی هوا به دنبال خود آلودگی خاک و آب را دارد.

وی با تاکید بر این که کمیته های اجتماعی و محیط زیست با یکدیگر در تعامل هستند، افزود: هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست به طور مرتب در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا حضور دارد و نمایندگانی از وزارت‌خانه‌های مختلف هم در جلسات دعوت می‌شوند تا بررسی های لازم به عمل آید.

منبع: ایسنا

کد خبر: 866610

وب گردی

وب گردی