تمام آنچه صداو سیمای مرکز خوزستان برای پوشش مراسم اربعین در نظر گرفته است

مدیرکل صداوسیمای استان خوزستان با بیان این که 5 مستند تلویزیونی بلند در رابطه با اربعین در دست تولید داریم، گفت: این مستندات مربوط به مرز ایران است که دو مستند آن از سال گذشته بر روی آتن بوده و سه مستند دیگر از برنامه های جدید صدا و سیمای خوزستان است.

مسلم رحیمی در رابطه با برنامه های صداو سیمای استان خوزستان به مناسبت برگزاری اربعین و اطلاع رسانی به زوار در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: برنامه هایی به صورت پخش زنده و 24 ساعته از پایانه مرزی داریم و در 24 ساعت از شبانه روز هرکدام از شبکه ها آمادگی برقراری ارتباط با شبکه های سراسری و شبکه های استانی را داشته باشند.

وی ادامه داد: روزانه بیش از 35 ارتباط تلویزیونی و 45 ارتباط رادیویی داریم که می توان از جمله ویژه برنامه ها به «چذابه تا کربلا» از محل پایانه مرزی چذابه از تاریخ 2 آبان ماه بر روی آنتن رفته و تا اربعین ادامه خواهد داشت یاد کرد.

مدیرکل صداوسیمای خوزستان با بیان این که در شبکه های استانی مسیر راهپیمایی به صورت زنده پخش می شود، گفت: حرکت زائرین از اهواز به چذابه را لحظه به لحظه از طریق سیما در بخش های خبری پوشش می دهیم.

رحیمی با اشاره به پخش 5 برنامه در راستای انعکاس حضور پرشور مردم در راهپیمایی اربعین، گفت: این برنامه ها پیام هایشان را در قالب زیرنویس و اطلاع رسانی های رادیویی لحظه به لحظه اطلاع رسانی می کنند.

وی با بیان این که 5 مستند تلویزیونی بلند را در دست تولید داریم، گفت: این مستندات مربوط به مرز ایران است که دو مستند آن از سال گذشته بوده و سه مستند دیگر از برنامه های جدید صدا و سیمای خوزستان است.

رحیمی با اشاره به این که گروه صدا و سیمای مرکز خوزستان در نجف اشرف مستقر است، خاطرنشان کرد: این گروه به صورت زنده با شبکه های استانی ارتباط برقرار می کنند و گزارشی از مواکب و کمک های مردمی پخش می کنند زیرا در مراسم اربعین حضور مردم و پذیرایی از زائرین امام حسین (ع) پررنگ است و انعکاس این موضوع نکته بسیار مهمی است که در دستور کار صدا و سیما قرار دارد.

مدیرکل صداوسیمای خوزستان در ادامه تصریح کرد: ورودی های استان خوزستان اندیمشک، بهبهان، هندیجان و سایر ورودی های استان هستند. حرکت زائران به سمت خوزستان در برنامه صدا و سیمای استان منعکس می شود. همچنین با نصب فرستنده هایی در مسیر زائرین اربعین در استان خوزستان رادیو اربعین سراسری را تقویت کرده ایم.

مدیرکل صداوسیمای خوزستان در رابطه با فعالیت صدا و سیما در فضای مجازی تصریح کرد: معاونت فضای مجازی همچنین به انتشار اخبار از طریق کانال های مختلف در فضای مجازی می پردازد.

رحیمی افزود: در حوزه شعر و موسیقی حوزه اربعین دو کلیپ برای اولین بار تولید شده است.

وی ادامه داد: مستندات مختلفی از تلاش اقشار مردم به ویژه خانم ها در پخت نان و پخت غذا آماده شده است.

مدیرکل صداوسیمای خوزستان تصریح کرد: آنچه که در مسیر راهپیمایی اربعین شاهد هستیم حضور پررنگ مردم در دو مرز شلمچه و چذابه است که از نظر پذیرایی و استقبال از مردم مورد انعکاس قرار می گیرد که این وظیفه بسیار سنگینی است تا لحظه به لحظه در تاریخ ثبت شود و با تولید مستندات فاخر در آرشیو صدا و سیما برای آیندگان باقی خواهد ماند.

901/900

کد خبر: 866653

وب گردی

وب گردی