گندم تولید داخل کیفیت مناسبی ندارد/ هنوز بذر گندم در کشور اصلاح نشده است/ آزادسازی قیمت نان منطقی نیست

یک تولید کننده آرد با تاکید براینکه تا به امروز در خصوص اصلاح بذر گندم و کیفیت آن در کشور اقدامات اساسی صورت نگرفته است، گفت: این موضوع باعث شده است که نان بی کیفیت در نانوایی‌ها توزیع شود؛ بنابراین پیشنهاد ما این است که بحث واردات گندم به صورت موضعی و کنترل شده برای کارخانه‌داران آرد آزاد شود.

مهدی ورقایی تولیدکننده آرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص کیفیت نان گفت: ما در مورد کیفیت نان مطالعات گسترده‌ای را انجام دادیم تا بتوانیم نان مرغوب را به دست مصرف‌کنندگان برسانیم.

او با اشاره به اینکه ایران در تولید گندم به خودکفایی رسیده است، تصریح کرد: متاسفانه گندم تولید داخلی از کیفیت مناسبی برخوردار نیست برای این منظور باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

ورقایی با تاکید براینکه تا به امروز در خصوص اصلاح بذر گندم و کیفیت آن در کشور اقدامات اساسی صورت نگرفته است، ادامه داد: این موضوع باعث شده است که نان بی کیفیت در نانوایی‌ها توزیع شود؛ بنابراین پیشنهاد ما این است که بحث واردات گندم را به صورت موضعی و کنترل شده برای کارخانه‌داران آرد آزاد شود تا حداقل کارخانه های درجه یک کشور با نظارت دولت و بازرسان از آرد وارداتی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت هلدینگ حاجی آقازاده گفت: بحث آزادسازی قیمت نان زمانی مثمرثمر خواهد بود که واردات گندم در کشور آزاد باشد اما متاسفانه هم اکنون دولت حتی یک کیلوگرم واردات گندم از کل مرزهای کشور را قدغن کرده است، بنابراین آزادسازی قیمت هیچ کمکی نمی کند.

او خاطرنشان کرد: باید وارادت گندم به گونه‌ای انجام شود که به تولید داخلی آسیبی وارد نشود. بنابراین واردات به صورت مقطعی تا زمانی که بتوانیم اصلاح بذر را انجام دهیم باید ادامه پیدا کند.

ورقایی با اشاره به انعقاد قرارداد با کشور فرانسه گفت: قرار است براساس این قرارداد تعدادی از نانوایان را برای ارتقای آموزش و کسب دانش روز دنیا به کشور فرانسه اعزام کنیم تا بتوانیم گام مثبتی را در جهت تولید نان با کیفیت برداریم.

402

کد خبر: 866660

وب گردی

وب گردی