سازمان نظام رسانه ای تامین کننده حقوق فعالان رسانه ای باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است سازمانی تحت عنوان سازمان نظام رسانه ای در کشور شکل بگیرد، این سازمان باید تامین کننده حقوق تمامی فعالان عرصه رسانه باشد.

به گزارش ایسکانیوز، سید احسان قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه درمورد ارجاع لایحه سازمان نظام رسانه ای به کمیسیون فرهنگی دولت و درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بیان نظر پیشکسوتان رسانه در این لایحه افزود: سازمان نظام رسانه ای باید با حفظ استقلال و هویت رسانه چه در زمینه صدور مجوز و چه در زمینه رسیدگی به تخلفات رسانه ای تشکیل شود.
وی ادامه داد: این سازمان باید بیش از آن که نقش محدودیت ساز داشته باشد نقش آن باید تامین کننده حقوق اصحاب رسانه و حمایت مادی و معنوی آنان باشد.
مدیرکل پیشین مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ایران را قانونی محکم دانست و خاطرنشان کرد: سازمان نظام رسانه ای باید ضمن حفظ ارزش ها و اصول موجود در قانون مطبوعات و اضافه شدن رسانه های نوین تضمین کننده نقاطی باشد که در قوانین فعلی به آن اشاره نشده است.
قاضی زاده با بیان این که در لایحه سازمان نظام رسانه ای باید یک تعریف دقیق و درست از خبرنگار، صاحب امتیاز، مسوول مسوول و سایر بخش های رسانه صورت بگیرد، تاکید کرد: سازمان نظام رسانه ای باید یک سازمان حرفه ای و کاربردی فارغ از جریان سازی های سیاسی باشد تا بتواند به اهداف مدنظر خود دست یابد.
وی ادامه داد: ارایه یارانه و تسهیلات به اصحاب رسانه باید مستقل از اراده دولت ها باشد و این کار بایستی از سوی سازمان نظام رسانه ای انجام شود تا یک انتخابات باعث نشود عده ای خاص امتیازات بگیرند و در انتخابات بعد عده ای دیگر این امتیاز را بدست آورند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کسب نظر از پیشکسوتان رسانه برای تکمیل لایحه سازمان نظام رسانه ای را خوب و مثبت دانست و گفت: البته این اقدام باید زودتر این و پیش از تهیه لایحه انجام می شد؛ اصحاب رسانه باید در ابتدا در تنظیم و تدوین لایحه سازمان رسانه ای ایفای نقش می کردند.
قاضی زاده با تاکید بر این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهیه و تدوین و ارسال لایحه تشکیل سازمان نظام رسانه ای به مجلس هرچه سریع تر اقدام کند، یادآور شد: یک سال و نیم پیش در ابتدای مجلس دهم وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که سه ماه آینده این لایحه به مجلس تقدیم می شود اما پنج دوره سه ماه گذشته است و هنوز لایحه ای دریافت نکرده ایم.
به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: لایحه سازمان نظام رسانه ای برای بررسی برخی مواد آن به کمیسیون فرهنگی دولت ارجاع شد، از دیدگاه های پیشکسوتان رسانه در تکمیل لایحه سپاسگزار خواهم بود.

منبع: ایرنا

کد خبر: 866682

وب گردی

وب گردی