بیش از 700هزارقالیباف زیر چتر بیمه تامین نیستند/ سهم 20درصدی دولت برای ارائه تسهیلات بیمه‌ای به قالیبافان

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: تا به امروز 320 هزار قالیباف در کشور بیمه هستند اما بخش قابل توجهی از جمعیت قالیباف کشور هنوز زیر چتر بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته اند.

حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در رابطه با بیمه قالیبافان گفت: قطعا بیمه یکی از خواسته های به حق قالیبافان کشور بوده است، در همین راستا قانونی با همراهی و همکاری دولت و مجلس تصوب و اجرایی شد.

او با تاکید براینکه قانون بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی یک نقیصه دارد، اظهار کرد: در این قانون اعتبار به شکل سالانه مصوب می شود و در سالهای اخیر متاسفانه عددی که نهایی و ابلاغ شده جوابگوی همه جمعیت قالیبافان نبوده است.

کارگر افزود: تا به امروز 320 هزار نفر قالیباف در کشور بیمه هستند اما بخشی از جمعیت قالیباف ما هنوز زیر چتر بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته اند و به صورت تخمینی حدود 700 هزار قالیباف فعال تمام وقت در کشور مشغول فعالیت هستند که بیمه نشدند. در این شرایط و با افزایش جمعیت قالیبافانی که به تامین اجتماعی معرفی می شوند، با مشکل کم بودن سهمیه رو به رو می شوند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: برای رفع این موضوع، مکاتبه ای از سوی وزیر صنعت و معدن و تجارت به سازمان برنامه و بودجه و وزیر کار ابلاغ شد تا مشکلات این بخش حل شود.

او در خصوص میزان اعتبار تخصیص یافته در بودجه 97 گفت: هنوز مبلغی در این خصوص اعلام نشده است امید است در بودجه سال 97 اعتبار کافی برای بیمه قالیبافان دیده شود، البته در این باره مکاتبات لازم انجام شده است.

کارگر تاکید کرد: بیمه قالیبافان بیمه گرانی است، به طوری که 20درصد سهم کارفرما را خود دولت متقبل می شود. بنابراین بیش از هزار میلیارد تومان فقط سهم دولت برای 500 هزار نفر قالیباف لازم است.

402

کد خبر: 866699

وب گردی

وب گردی