آخرین وضعیت مصدومان واژگونی اتوبوس زائران ایرانی در حله عراق

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: 8 نفر از مصدومان واژگونی اتوبوس زائران ایرانی در حله عراق، صبح امروز به وسیله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از مهران به بیمارستان سینا تهران منتقل شدند و وضعیت آنها رو به بهبود است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر پیر حسین کولیوند پس از عیادت از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس زائران ایرانی در حله عراق که به بیمارستان سینا تهران منتقل شدند، اظهار داشت: واژگونی اتوبوس زائران ایرانی در حله عراق، دلخراش بود اما با توجه به آمادگی سازمان اورژانس کشور و معاونت درمان وزارت بهداشت، توانستیم 4 نفر از مصدومان را به وسیله بالگرد اورژانس هوایی به کرمانشاه منتقل کنیم و وضعیت آنها هم رو به بهبود است و پیوند عضو برای آنها انجام شد.

وی تصریح کرد: سایر مصدومان این حادثه به بیمارستانهای امام حسین(ع) مهران و امام خمینی(ره) ایلام منتقل شدند و 8 نفر از آنها برای دریافت خدمات تخصصی به بیمارستان سینا تهران، اعزام شدند.

دکتر کولیوند تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، چندین بیمارستان در تهران در حالت آماده باش قرار دارند تا به عنوان بیمارستان پشتیبان، خدمات تخصصی را به مصدومان احتمالی ارائه دهند و بیمارستان سینا نیز از امکانات و متخصصان مقیم خوبی بهره مند است.

سرپرست اورژانس کشور یادآور شد: همه مصدومان انتقال یافته، از خدمات درمانی و اورژانسی ارائه شده، رضایت کامل داشتند اما پیشگیری از بروز اینگونه حوادث، اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت پیشگیری از حوادث از سوی زائران و رانندگان وسایل نقلیه عمومی، اظهار داشت: حوادث تروریستی به اندازه حوادث ترافیکی، باعث جان باختن مردم کشور نمی شود و لازم است که از بروز این حوادث پیشگیری و به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی توجه جدی شود.

دکتر کولیوند اضافه کرد: حوادث ترافیکی در محورهای منتهی به مرزهای غربی کشور وجود دارد و مهم است رانندگان، مراعات کنند و صبر خود را بالا ببرند و اورژانس آمادگی کامل دارد اما این دلیل نمی شود که رانندگان بی دقتی و بی احتیاطی کنند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: در مرز مهران، بیمارستان سیار 50 تختخوابی و بیمارستان مقابله با تهدیدات شیمیایی و هسته ای وجود دارد و ظرفیت و امکانات بیمارستان امام حسین(ع) مهران افزایش یافته و 6 هزار نیروی بهداشتی و درمانی به ظرفیت مناطق مرزی اضافه شده است.

701

کد خبر: 866707

وب گردی

وب گردی