هر ایرانی سالی ۷۰۰ تا ۸۰۰ دقیقه خاموشی دارد

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه هر ایرانی در طول روز ۲.۵ تا ۲.۶ دقیقه خاموشی دارد گفت: به طور متوسط میزان خاموشی های هر ایرانی در طول سال ۷۰۰ تا ۸۰۰ دقیقه است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمود رضا حقی فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل کمبود تولید و مشکلاتی که در بخش انتقال داشتیم، کاهش 3500 مگاواتی پیک بار شبکه در تابستان 96 با مدیریت مصرف در برنامه قرار گرفت که در عمل موفق شدیم با مدیریت مصرف و کاهش تقاضا 4070 مگاوات از پیک بار شبکه بکاهیم.

او افزود: اگر این اتفاق رخ نمی داد پیک بار مصرف به 59 هزار مگاوات می رسید و در این صورت شاهد بروز خاموشی های گسترده در پهنه کشورمان بودیم.

حقی فام از برنامه کاهش 5000 مگاواتی مصرف برق در زمان پیک تابستان 97 با مدیریت مصرف خبر داد و گفت: با اعمال برنامه های سختگیرانه کاهش 6500 مگاواتی را اعمال خواهیم کرد تا اگر در جاهایی از برنامه عقب ماندیم، کاهش 5000 مگاواتی هدفگذاری شده محقق شود.

او ادامه داد: روز گذشته جلسه ای بین مجموعه وزارت نیرو و مجموعه وزارت نفت برای حل مشکل سوخت نیروگاههای DG و تولید پراکنده برگزار شد که به نظر می رسد این مشکل در حال حل شدن است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هر ایرانی در طول روز 2.5 تا 2.6 دقیقه خاموشی دارد گفت: به طور متوسط میزان خاموشی های هر ایرانی در طول سال 700 تا 800 دقیقه است که با توجه به گستره کشورمان رقمی قابل قبول است.

او افزود: استاندارد مشخصی در میزان خاموشی ها در سطح جهان وجود ندارد و کاملا این موضوع به گستردگی پهنه هر کشور و نوع تجهیزات برق بستگی دارد.

حقی قام خاطرنشان کرد: به منظور تحقق برنامه های کاهش میزان خاموشی ها که هدفگذاری شده در پایان برنامه ششم به زیر 2 دقیقه به ازای هر مشترک در روز برسد، سالانه نیاز به 3000 میلیارد تومان سرمایه است که برای بودجه سال 97 پیشنهاد آنرا به دولت خواهیم داد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 866709

وب گردی

وب گردی