داوری مرحله دانشگاهی جشنواره دانشجوی نمونه در حال برگزاری است/ اختتامیه مرحله کشوری بهمن ماه برگزار می‌شود

داوری مرحله دانشگاهی "بیست و ششمین جشنواره دانشجوی نمونه" از هفتم آبان آغاز و تا ۲۵ آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و در این مرحله ۵۹۰ نفر شرکت کننده در ۵۶ دانشگاه علوم پزشکی مورد بررسی داوران قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، برای داوری مرحله دانشگاهی در جشنواره، ویژگی‌های فرهنگی دانشجوی نمونه، شامل فعالیت‌های قرآنی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی، هنری و ادبی و ایثارگری است و ویژگی‌های علمی شامل فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. شئون اجتماعی نیز که شامل مسئولیت‌پذیری، اعتقادات مذهبی، رعایت قوانین و ضوابط است از جمله مواردی است که در انتخاب دانشجوی نمونه شامل دریافت امتیاز است.

پس از پایان ثبت نام دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره تعداد ۱۸۴۰ نفر ثبت نام اولیه داشته‌اند که از این تعداد ۵۹۰ نفر ثبت نهایی شده و این تعداد ثبت نهایی از میان ۵۶ دانشگاه علوم پزشکی است.

دانشجویانی که بتوانند در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی حداقل امتیاز ۶۰ را کسب کنند می توانند به مرحله داوری کشوری جشنواره دانشجوی نمونه راه پیدا کنند.

داوری مرحله دانشگاهی توسط سه کمیته فرهنگی، پژوهشی و آموزشی به صورت تخصصی انجام می‌شود که اعضای این کمیته‌ها شامل اساتید دانشگاه و اعضای هیأت علمی هستند و توسط ریاست دانشگاه علوم پزشکی منصوب می‌شوند.

در این مرحله از جشنواره دانشگاه علوم پزشکی یزد ۵۸ نفر، شهید بهشتی ۵۶ نفر و دانشگاه علوم پزشکی تهران ۵۳ نفر بیشترین تعداد ثبت نهایی دانشجویان شرکت کننده را دارند. پس از اتمام مرحله داوری دانشگاهی این جشنواره در تاریخ ۲۵ آبان ماه، از اوایل آذر ماه داوری مرحله کشوری در دبیرخانه‌های تخصصی این جشنواره برگزار می‌شود.

مرحله داوری کشوری ویژه دانشجویان علوم پزشکی کشور در دبیرخانه جشنواره دانشجوی نمونه در وزارت بهداشت توسط داوران تخصصی از اوایل آذر ماه آغاز خواهد شد.

کد خبر: 866742

وب گردی

وب گردی