اجرای رویداد دفاع 3 دقیقه ای از پایان نامه های دانشجویی در 11 استان

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی گفت: رویداد دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در 11 استان کشور در هفته کتاب( 18 تا 24 آبان ماه) اجرایی می شود.

به گزارش ایسکانیوز، سعید پور علی در نشست خبری بیست وچهارمین کتاب سال دانشجویی افزود: سازمان جهاد دانشگاهی برای رویدادهای فرهنگی در جهت توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی برنامه هایی تعریف کرده که از جمله آن می توان به دفاع 3 دقیقه ای از پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد.
وی اظهار کرد: در هفته کتابخوانی جشنواره فیلم های اقتباسی، بازدید از کتاب فروشی های قدیمی، تجلیل از ناشران دانشگاهی و فعالان صنعت نشر از سوی سازمان جهاد دانشگاهی برگزار می شود.
پور علی با بیان اینکه تولید ادبیات در راستای تجاری سازی نوین از مهمترین برنامه هایی بوده که در حال اجرایی شدن است، توضیح داد: سازمان جهاد دانشگاهی از دانشجویانی که در حوزه فناوری های نوین اقدام به تولید ادبیات در راستای تجاری سازی کنند، حمایت می کند و اکنون امکانات و شرایط لازم برای تحقق این رویداد فراهم است.
وی خاطرنشان کرد: این سازمان به واسطه فعالیت هایی که در حوزه نشر دارد، اقدام به ایجاد پایگاه مدارک و اطلاعات علمی کرده تا بتواند تحولی در فضای صنعت نشر ایجاد کند.
به گفته پورعلی، روزانه به 200 هزار نفر از پایگاه مدارک و اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی خدمات ارائه می شود.
معاون فرهنگی موسسه خانه کتاب نیز در این نشست گفت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، موسسه خانه کتاب با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی برای برگزیدگان جشنواره کتاب سال دانشجویی کارگاه های آموزشی برگزار می کند.
افشین داور پناه افزود: آموزش درست نویسی، روش شناسایی تبدیل پایان نامه به کتاب، اصول تدوین کتاب و نقد کتاب از جمله کارگاه هایی است که برای دانشجویان برگزیده کتاب سال دانشجویی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه کیفیت ارائه کتاب ها به جشنواره کتاب سال دانشجویی در چند سال اخیر کاهش یافته، تصریح کرد: هر چند کمیت در این بخش افزایش یافته اما ساز و کارهایی برای رشد کیفیت کتاب های دانشگاهی تلاشی انجام نشده است.
داور پناه افزود: دانشجویان کمتر به سمت تالیف کتاب می روند و ضرورت دارد اقدامات در جهت افزایش کیفیت تولید کتاب در حوزه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی انجام و حمایت هایی در این زمینه برای مولفات صورت گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 866785

وب گردی

وب گردی