کسب رتبه سوم تیم دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در مسابقات ماهواره دانشجویی مکعب ایرانی

مسابقه ماهواره دانشجویی مکعب ایرانی به همت سازمان فضایی ایران با ۲۱ تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی خواجه نصیر؛ مسابقه ماهواره دانشجویی مکعب ایرانی به همت سازمان فضایی ایران به تاریخ ۱۳۹۴/۱۱/۱۴ با ۲۱ تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور آغاز شده و تاکنون چهار مرحله ارسال پیشنهادیه، طراحی مفهومی، طراحی اولیه، و طراحی جزئی این مسابقه طی شده است.

در هر مرحله تیم‌های برتر مجوز راه‌یابی به مرحله بعدی را کسب نموده و با سایر تیم‌های برتر به رقابت پرداخته‌اند.

در مرحله چهارم (طراحی جزئی) تیم ماهواره مکعبی نصیر-۱ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی متشکل از دانشجویان دانشکده‌های هوافضا، برق و کامپیوتر به سرپرستی دکتر حامد علیصادقی از دانشکده مهندسی هوافضا و مشاوره و همکاری اساتید محترم دکتر مهران میرشمس از دانشکده مهندسی هوافضا، دکتر هادی علی‌اکبریان از دانشکده مهندسی برق و دکتر مسعود ده‌یادگاری از دانشکده مهندسی کامپیوتر، پس از رقابتی سخت وتگاتنگ در مدت زمان ۶ ماه با ۵ تیم برتر مرحله قبل از دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر، مالک اشتر و تبریز، موفق به کسب رتبه سوم مسابقه پس از دانشگاه‌‎های مالک اشتر و امیرکبیر گردیده و مجوز ورود به مرحله بعد، یعنی فاز ساخت مدل مهندسی ماهواره مکعبی را دریافت نموده‌است.

این فاز، آخرین مرحله مسابقه بوده و تیم برتر به عنوان طراح و سازنده مدل فضایی ماهواره مکعبی و پرتاب آن به مدار در کنار سایر ماهواره‌های سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه (APSCO) انتخاب می‌گردد.

این پروژه، پروژه ای بین رشته‌ای بوده و دانشجویان و اساتیدی مختلف از دانشکده‌ها و گرایش‌های مختلفی در آن مشارکت داشته‌اند. از اینرو از جمله دستاوردهای اصلی این پروژه می‌توان به همکاری نزدیک رشته‌ها و گرایش‌های مختلف دانشگاه خواجه نصیر اشاره نمود.

اعضاء تیم:

عطیه سادات سیدصبور- داود سیر- فرهنگ تنهایی- علیرضا پورافضل- محمد شاهسون فولادی- علیرضا خواجه‌زاده- محمدعلی امینی- مائده شهرستانی‌یکتا- فاطمه ابراهیمیان- حامد رستم‌زاده- سینا حیدری- احسان حسنی- شکوفه قاسمی- مهدی اعرابی- نگین عباس‌رضایی- سارا میرشکاری- زهرا هودن- حسین شعبانی- ریحانه ربیعی- زینب سلطانی- زینب آقاجانی- حمیدرضا اسدی- علی قاسم‌زا- فاطمه قربانی

با توجه به قوانین و محدودیت‌های مسابقه، اعضاء تیم متشکل از دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد بوده و دانشجویان دکتری به منظور مشاوره در تیم همکاری داشته‌اند.

مشاورین:

پیروز مجدالاشرافی - احسان ذبیحیان- قاسم شریفی- سهیل مظفری

کد خبر: 866801

وب گردی

وب گردی