سهم ۴۰ درصدی وزارت علوم از بودجه آموزشی کشور

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سهم ۴۰ درصدی وزارت علوم از بودجه آموزشی کشور، تصریح کرد: با گذشت ۸ ماه از آغاز سال، فقط ۹ درصد اعتبارات دانشگاهی تخصیص یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم احمدی لاشکی با انتقاد از اینکه در حال حاضر با گذشت 8 ماه از سال، فقط 9 درصد بودجه سالیانه دانشگاه‌ها تخصیص پیدا کرده است، تصریح کرد: این تخصیص پایین اعتبارات یکی از آفت‌های نبود وزیر در یک وزارتخانه است، لذا با حضور دکتر غلامی در مسند وزارت، از این پس نمایندگان پیگیر تخصیص کامل اعتبارات دانشگاهی خواهند بود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی درباره رقم بودجه دانشگاه‌های کشور، گفت: بودجه آموزشی کشور سالیانه 55 هزار میلیارد تومان است که بخش عمده آن که حدود 34 هزار میلیارد تومان است به آموزش پرورش می‌رسد و مابقی آن که حدود 40 درصد می‌شود، بودجه آموزش عالی و تحقیقات و فناوری است.

وی با یادآوری حمایت‌ نمایندگان مختلف از فراکسیون‌های سه‌‎گانه ولایی، مستقلین ولایی و امید از وزیر جدید علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: اینکه سه عضو کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات که در فراکسیون‌های خود تأثیرگذارند از دکتر غلامی حمایت کردند؛ دکتر صادقی از فراکسیون امید، دکتر زاهدی از فراکسیون ولایی و بنده از فراکسیون مستقلین؛ به اعتقاد این مهم یک ظرفیت و یک نکته مثبت است و هرگز نباید آن را منفی تلقی کرد.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: وزارت علوم بزرگترین وزارتخانه به لحاظ علمی است که تعداد بالایی از کارشناسان ارشد و دکترا در این وزارتخانه فعالیت می‌کنند و صلاح نبود که چنین وزارتخانه‌ای بیش از این بدون مسئول می‌ماند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار امیدواری کرد که بلاتکلیفی 4.5 میلیون دانشجوی کشور با اقدامات سازنده وزیر جدید علوم، تحقیقات و فناوری برطرف و شرایط کیفی آموزش عالی کشور ارتقا یابد.

کد خبر: 866820

وب گردی

وب گردی