تردد روان در محور ملکشاهی-مهران به عنوان مسیر دوم زائران اربعین

فرماندار ملکشاهی از تردد روان درمحور ملکشاهی-مهران به عنوان مسیر دوم زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، اسد قاسمی اظهار داشت: با توجه به اهمیت همایش اربعین حسینی از چند ماه قبل تمهیدات لازم در شهرستان ملکشاهی در راستای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: در راستای امکانات زیرساختی به طول ۷۰ کیلومتر از مسیر تردد زائرین اربعین از نقطه سه راهی ایلام- ملکشاهی- دره شهر با گاردیل و خاک ریزی ایمن سازی انجام گرفته است، همچنین گردنه حادثه خیز ترشابه با اعتباری قریب به ۱۳ میلیارد تومان اصلاح واریانت شده است که ۲.۵ کیلومتر آن آسفالت و نیز توسط گاردریل ایمن سازی شده است همچنین در طول این مسیر جاده ها خط کشی و علائم رانندگی نصب گردیده است.

فرماندار ملکشاهی گفت: همچنین در راستای خدمات رسانی بهداشت و درمان ۱۵ دستگاه آمبولانس به همراه تکنسین و تجهیزات پزشکی و نیز دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در مسیر این شهرستان مستقر است.

قاسمی عنوان کرد: ۴ پست امداد و نجات توسط هلال احمر در مسیرهای تردد زائران و دو پاسگاه انتظامی سیار نیز برای خدمات امنیتی در نقطه سه راهی ایلام- ملکشاهی - دره شهر و گنبد پیرمحمد استقرار دارند.

وی تصریح کرد: همچنین قسمت شمالی جاده اصلی در روستای گنبد پیرمحمد که در آن نقطه باعث ترافیک می شود تعریض شده و در راستای برطرف کردن مشکل آنتن دهی موبایل و اینترنت در مسیر تردد زائران نیز اقدامات لازم صورت گرفته و مشکلات این در حوزه برطرف شده است.

آمادگی شهرستان برای اسکان زائران

رئیس ستاد اربعین شهرستان ملکشاهی با اشاره به فعالیت مواکب در این شهرستان گفت: در مسیرهای گنبد پیرمحمد، پاریاب، خروجی ارکواز و همچنین در داخل شهر ارکواز در برای خدمات رسانی و پذیرایی از زوار موکب های زیادی برپا شده است.

وی ادامه داد: همچنین یک موکب مرکزی نیز در محل فنی حرفه ای شهرستان برای پشتیبانی از سایر مواکب دایر است، موکب مرکزی چادرهای هلال احمر برای استراحت موقت زائران برپا شده است و نیز سیاه چادرها در برای پخت نان داغ جهت ارائه خدمات به زائرین توسط زنان این شهرستان برقرار است.

قاسمی به آمادگی شهرستان برای اسکان زائران اشاره کرد و افزود: تکایا، مساجد و حسینیه های شهرستان ظرفیت اسکان بیش از ۱۰ هزار زائر را در طول شبانه روز دارد که در این راستا هماهنگی های لازم با هیئت امنا، سازمان تبلیغات، هلال احمر، دفتر امام جمعه و سپاه شهرستان به عمل آمده است.

وی گفت: همچنین پیش بینی شده که در شرایط اضطراری از ظرفیت تمامی مدارس و سالن های ورزشی برای اسکان زائران استفاده شود، همچنین درب تمامی منازل مردم این شهرستان در تمام شبانه روز و نیز در شرایط اضطراری به روی زائرین اباعبدالله الحسین(ع) برای اسکان و پذیرایی باز است.

استقرار پلیس در محورهای شهرستان

رئیس ستاد اربعین شهرستان ملکشاهی تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات فنی به زائران نیز لیست کلیه تعمیرگاه های خودرو همراه با شماره تلفن مکانیکان در اختیار فضای مجازی و مواکب مکتوب و نیز مسولان مرتبط قرار گرفته است که در صورت نیاز در این راستا به زائران خدمات ارائه دهند.

فرماندار ملکشاهی با اشاره به استقرار پلیس راه در مسیرهای شهرستان افزود: استقرار نیروهای پلیس راه استان در مسیر راه ملکشاهی قابل تقدیر است، همچنین مسولان شهرستان، اعضای شورای تامین و امام جمعه شهرستان اهتمام لازم را برای تکریم هر چه بیشتر به زائران به کار گرفته اند.

قاسمی از افزایش آمار تردد خودروهای زائران در مسیر این شهرستان گفت: تردد خودروهای زائران که از مسیر این شهرستان روزبه روز در حال افزایش است اما با وجود افزایش ترددها در این مسیر ترافیک روان است و پیش بینی می شود در روزهای آتی منتهی به اربعین حسینی آمار ترددها در این مسیر افزایش یابد، همچنین تعداد ۵۰۰ نفر از زائران که فاقد مدارک قانونی بودند را در این مسیر بازگشت داده شدند.

وی با اشاره به ایمن بودن مسیرهای این شهرستان در گفتگو با مهر گفت: خوشبختانه از سال گذشته تاکنون در طول این مسیر هیچ زائری منجر به حادثه نشده و هیچ مورد تصادف منجر به فوت یا مصدومیت تاکنون گزارش نشده است.

901

کد خبر: 866826

وب گردی

وب گردی