امین زندگانی:  پیاده روی‌ اربعین حسینی باورهای دینی  را افزایش می دهد

بازیگر سریال «همه چیز آنجاست»، گفت: پیاده روی های اربعین باید با خلوص درونی افراد به منظور افزایش باورهای دینی انجام شود.

امین زندگانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اهمیت زیارت در اربعین حسینی، اظهار کرد: پیاده روی اربعین یک مراسم آیینی است که امیدوارم افراد حاضر را به شناخت اصلی دین و فلسفه عاشورا برساند.

وی به سخن امام حسین درباره اینکه «اگر دین ندارید، پس آزاده باشید» اشاره کرد و یادآور شد: امام حسین(ع) و یارانش هزار و چهارصد سال پیش نیز به دنبال آزادگی و آزادمردی بودند به همین دلیل این مراسم نیز بهتر است که با خلوص نیت انجام شود و نمادی نباشد.

بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به روایت های مثبت و منفی از این راهپیمایی ها، تاکید کرد: در ماه محرم به زیارت حرم امام حسین(ع) رفته بودم و امسال نیز برادرم در راهپیمایی اربعین حضور پیدا می کند اما از آنجایی که تا کنون خودم سعادت حضور در پیاده روی های اربعین را نداشته ام تنها به شنیده های مثبت و منفی از این مراسم اکتفا می کنم.

زندگانی افزود: بسیاری از مردم کشور عراق از زائران پذیرایی می کنند و متاسفانه در این میان نیز برخی افراد از این مهمان نوازی ها سواستفاده کرده اند.

وی به تاثیر اربعین در افزایش اعتقاد انسان ها اشاره کرد و گفت: جمعیت بزرگی با عشق فراوان در پیاده روی اربعین حسینی حضور پیدا می کنند و هر کدام به نحوی می توانند در سایر همسفرهای خود تاثیر مثبت بگذارند. انسجام و همدلی زائران کربلا می تواند در درون افرادی که حتی با نیت ریا و تظاهر نیز به این مراسم رفته اند، اثر مثبت داشته باشد.

این بازیگر سینما درباره افزایش ساخت فیلم هایی با محتوای اربعین، تاکید کرد: با اطمینان می توان گفت که هرچه از دل برآید، بر دل می نشیند. اگر فیلم های با محتوای پیاده روی های اربعین با هدف پرداختن به واقعیات و افزایش باورهای مذهبی تولید شود، ماندگار می شود.

زندگانی با اشاره به سفارشی بودن بیشتر فیلم‌های مذهبی و آیینی، گفت: معمولا بیشتر این فیلم ها برمبنای سفارش نهاد خاصی انجام می شود به همین دلیل برمبنای سفارش های اسپانسر ساخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر فیلم های مذهبی که بر مبنای سفارش نهاد ویژه ای ساخته شده، به فکر شعار دادن های تکراری نباشد و با هدف پرداختن به واقعیت ها ساخته شود بر مخاطب نیز تاثیر می گذارد.

503

کد خبر: 866867

وب گردی

وب گردی