باید یک صدا، از دانشگاه آزاد اسلامی بیرون بیاید

دکتر ضیایی با بیان اینکه کاری در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق نمی افتد، مگر اینکه توسط روابط عمومی طرح و بحث شود، گفت: باید یک صدا از دانشگاه آزاد اسلامی بیرون بیاید .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم تکریم دکتر محمدمهدی جولایی و معارفه رضا همدانچی مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدصادق ضیائی مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی و کارکنان این حوزه ظهر امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر ضیایی در این جلسه با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و نقش رسانه های کشور در به تصویر کشیدن حماسه بزرگ و میلیونی این ایام، خاطر نشان کرد: قیام امام حسین (ع) و یارانش دارای بطن ارزشی و معنوی است که در دنیا نظیر ندارد و ما باید قدردان نظام اسلامی و فضای معنوی حاکم بر کشور باشیم.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "وای به وقتی که آمریکا از ما تعریف می کند"، گفت: اگر رسانه های بیگانه قیام عاشورا به تصویر بکشند، جای سوال دارد، چرا که این واقعه با مرام و خط مشی آنها هیچگونه سازگاری ندارد.

روابط عمومی چشم، گوش و زبان مجموعه است

دکتر ضیائی در ادامه به نقش خطیر و اساسی روابط عمومی در سازمانها و ارگانها اشاره و تصریح کرد: روابط عمومی چشم، گوش و زبان مجموعه است. پاک دیدن اصالت و رسالت، خوب گوش دادن نجابت و درست سخن گفتن صداقت روابط عمومی است.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه روابط عمومی باید پاک ببیند، خوب گوش دهد و درست سخن بگوید، افزود: روابط عمومی حق ندارد موضعی جز موضع حق و ارزشی بگیرد و پیاده نظام هیچ گروهی نیست، مگر گروه حق مدار و ولایت مدار.

وی با بیان اینکه رسانه ها به عنوان فرستنده و گیرنده خبر حق دخل و تصرف ندارند و باید خبر را باید عیناً دریافت و با حفظ امانت منتقل کنند، گفت: در این صورت است که اعتماد و سرمایه اجتماعی به وجود می آید و مخاطب جذب می شود.

دکتر ضیائی افزود: زمانی که مخاطب جذب شد، می توانیم الگوی رفتاری ارزشی را جاری و به منصه ظهور برسانیم.

وی در ادامه به نقش تأثیرگذار و مهم معلم و مدرسه در تربیت و پرورش دانش آموزان تأکید کرد و افزود: معلمان باید آگاه ترین، مطلع ترین و روانشناس ترین افراد باشند و معلم با سواد از بروز خطای استراتژیک جلوگیری می کند،

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: رفتار انسانها برگرفته از ساختار ذهنی و نظام ارزشی آنهاست. همچنین رفتار انسانها، ارتباطات آنها را نیز شکل می دهد.

دکتر ضیائی با بیان اینکه مدیر روابط عمومی باید به ساختار ذهنی، نظام ارزشی و رفتار سازمانی حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامی آگاهی داشته باشد، گفت: کار روابط عمومی بسیار سخت است، در صورتی که بخواهد دقیق عمل کند.

وی اطلاعات و اعتماد را نتیجه ارتباطات گسترده دانست و افزود: داشتن اطلاعات، تصمیم سازی و تصمیم گیری را در یک محیط علمی به منصه ظهور می رساند.

وی خطاب به مدیران روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه باید دارای یک سیستم خود کنترل باشید، افزود: باید سیاست های کلان دانشگاه براساس نظرات رئیس دانشگاه، هادی رفتار و ریل گذاری شما در مسیر اهدافتان باشد. نباید دیگران عملکرد و رفتار شما را کنترل کنند.

دکتر ضیائی، اخلاق مداری را نتیجه خودکنترلی دانست و افزود: اگر با این روش کار کنید، قطعاً ملجا و پناهگاهی برای افراد مجموعه خود هستید.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به کارکنان روابط عمومی، ادامه داد: اخبار و اطلاعات دقیق، مستند، صریح و با منبع روشن منتشر کنید و همواره فرمایش حضرت امیرالمؤمنین که فرمودند: «بین حق و باطل 4 انگشت فاصله است»، را در نظر داشته باشید.

ایجاد فضای ایمن، امن با ارتباطات ارزشی و ساختار یافته

وی خاطر نشان کرد: ما به دنبال فضای ایمن، امن با ارتباطات ارزشی و ساختار یافته در درون و بیرون سازمان هستیم.

دکتر ضیائی با بیان اینکه روابط عمومی یکی از عوامل تأثیرگذار در عصر ارتباطات هستند، اظهار داشت: روابط عمومی باید نسبت به اوضاع جامعه هوشیار باشد، اتفاقات را رصد کند و بلافاصله به تصمیم گیرندگان منتقل کند و شرایط را تحلیل علمی و منطقی کند.

وی با قدردانی از زحمات دکتر دکتر جولایی مدیر کل سابق روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ایشانبه حق براساس همین شیوه و سیره در دوران مسئولیت رفتار کرد.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دکتر جولایی صاحب تجربه در زمینه های مختلف علمی و از نخبگان کشور هستند که از واحدهای مختلف دانشگاهی تقاضای همکاری دارند که خود ایشان باید تصمیم بگیرند.

دکتر ضیائی همچنین در معارفه رضا همدانچی مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ، گفت: وی صاحب تجربه، اعتقاد ریشه ای و درونی و تعهد لازم است و برای ما جای بسیار خوشبختی و فرصت مغتنمی است که روح جدیدی به کالبد دانشگاه آزاد اسلامی دمیده شده است.

وی ادامه داد: امیدوارم با وجود ایشان چرخه روابط عمومی را سریعتر به مقصود برسانیم و با چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویا در راستای تحقق اهداف دانشگاه آزاد اسلامی مثمرثمر باشیم.

روابط عمومی نباید از هیچ فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی غافل بماند

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کاری در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق نمی افتد، مگر اینکه توسط روابط عمومی طرح و بحث شود. همچنین روابط عمومی نباید از هیچ فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی غافل بماند.

افرادی که کار ارتباطات و رسانه می کنند باید با هم هماهنگ باشند

وی با بیان اینکه حوزه رسانه های دانشگاه که در ساختار قبل طراحی شده بود بر اساس ساختار جدید به حوزه فرهنگی دانشجویی منتقل می شوند و با توجه به اینکه جانمایی آن توسط حوزه معاونت اداری و مالی صورت گرفته از نظر فضا هم به آنجا منتقل میشوند، گفت: افرادی که کار ارتباطات و رسانه می کنند باید با هم هماهنگ باشند، در واقع باید یک صدا از دانشگاه آزاد اسلامی بیرون بیاید و و یک وفاق عمومی را به جامعه منتقل کند. تشتت آرا و تصمیمات متضاد انرژی می گیرد و مخاطب را نسبت به دانشگاه و اهداف دانشگاه دیر باور می کند و نباید رفتاری کنیم که این اتفاق بیافتد.

دکتر ضیائی در پایان با آرزوی توفیق برای دکتر جولایی و آقای همدانچی، گفت: دست به دست هم بدهیم و در دورانی که توفیق خدمت داریم، اثرگذار باشیم.

کد خبر: 866877

وب گردی

وب گردی