افزایش ۳۶۰تنی ذخایر اورانیوم بعد از برجام/ ۲۰فروردین اخبار هسته‌ای جدیدی را اعلام می‌کنیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بعد از برجام ۳۶۰تن ذخایر اورانیوم ما افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در برنامه ذره‌بین رادیو تهران، با تأکید بر اینکه دشمن به فکر ضربه زدن به صنعت هسته‌ای ایران است و ما همیشه آماده دفاع هستیم، اظهار کرد: یک سخنگو باید مراقب همه جوانب باشد، حتی در رابطه با بازگو کردن یک جمله باید دانش مربوطه را داشته باشد،کار سخنگویی کار سختی است.

وی در ادامه تصریح کرد: یک دیپلمات باید در هر حوزه‌ای اطلاعات داشته باشد، دیپلمات تقریبا کار سخنگویی را هم انجام می‌دهد، زیرا باید راجع به هر مسائل در کشور نظر بدهد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه برجام ما را فنی کرد، گفت: خوشبختانه به دلیل ورود و درگیر شدن با مسائل برجام این اتفاق افتاد که به درک درستی از موضوعات فنی برسیم.

کمالوندی با بیان اینکه ما در مذاکرات برجام همیشه بیم و امید داشتیم، اذعان داشت: در عالم سیاست و حقوقی اختلافات زیادی پیش می‌آید، ما همیشه فکر می‌کردیم که خود را باید برای بدترین شرایط آماده کنیم.

وی افزود: ما با آمریکا یک رو در رویی ایدئولوژیک داریم و مفهوم این است که ما در یک جنگ دائم با آمریکا هستیم، به گفته حضرت آقا ما یک اختلافات ساختاری ذاتی با آمریکا داریم و همیشه مسائل و مشکلات جدید پیش رو داریم.

برجام یک برد دو طرفه است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در مذاکرات برجام دیپلمات‌های ما یک سر و گردن از دیپلمات‌های آمریکا بالاتر بودند.

کمالوندی ارزیابی ترامپ این است که برجام یک طرفه است و برد برای ما است، اما ما معتقدیم برجام یک برد دو طرفه است.ما باید زیرک باشیم و اجازه ندهیم که آمریکا در مورد نقض برجام به اهدافش برسد.

وی تأکید کرد: باید کاری را انجام دهیم که فکر می‌کنیم درست است،کاری که ما انجام می‌دهیم در تاریخ می‌ماند و آثارش به ما هم می‌رسد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: در بعضی حوزه‌ها بعد از برجام سرعت کار کُند که نشده، بلکه تند و سریع‌تر هم شده است و بعد از برجام در همه حوزه‌های غنی سازی کار ما توسعه پیدا کرده است.

نیازی به افزایش ظرفیت آب سنگین نداریم

وی اظهار کرد: در قسمت آب سنگین می‌توانیم افزایش ظرفیت دهیم، اما نیازی نداریم. کار باز طراحی و کار راکتور اراک را پیش می‌بریم و ادامه خواهد داشت.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: بعد از برجام ۳۶۰تن ذخایر اورانیوم ما افزایش پیدا کرده است.

۲۰تن از آب سنگین ایران به عمان منتقل شده است

کمالوندی با بیان اینکه با توجه به برجام آب سنگین را فروخته‌ایم، گفت: نزدیک به ۲۰تن از آب سنگین را برای نگهداری به عمان برده‌ایم،که برای صادرات هم آماده اش کنیم.

کمالوندی خاطرنشان کرد: ۲۰فروردین هر سال در رابطه با اخبار هسته ای مطالب جدید را معرفی می‌کنیم و امسال هم فکر می‌کنیم اخباری برای معرفی وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 866897

وب گردی

وب گردی