اجرای طرح نوین تفکیک پسماند از مبدأ با نرم افزار"سمپا" در منطقه 11 آغاز شد

طرح نوین تفکیک پسماند از مبدأ که برای اولین بار در شهر تهران به صورت آزمایشی برای ساکنین محدوده منطقه 11 به اجرا در آمده است؛ با استفاده از اپلیکیشن "سمپا" آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز کورش خرد معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 ومبتکر نرم افزار در نشست توجیهی و معرفی نرم افزار "سمپا" ( سامانه مدیریت پسماند، الکترونیکی) گفت: طراحی و اجرای این نرم افزار ( اپلیکیشن بازیافت)با نام "سمپا" از سوی این معاونت انجام شده است.

وی در تشریح قابلیت های این نرم افزار افزود: برنامه سمپا برای مشاهده جرئیات پسماندهای تحویلی اعضاء (شهروندان ) طراحی و برنامه ریزی شده است و با ثبت نام در این سیستم شهروند می تواند از طریق سایت samparecyche.ir و با استفاده از تلفن همراه، وزن پسماندهای تحویلی خود را در هر مرحله مشاهده کند.

خرد ادامه داد: شهروندان منطقه با ثبت نام و اطلاع از برنامه زمانبندی حضور خودروهای جمع آوری پسماند، قادر خواهند بود پسماند ها ی خود راتحویل مامورین جمع اوری دهند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11در خصوص مزایای این طرح گفت: مشاهده روز و ساعت مراجعه خودرو جمع آوری به محله، خیابان و کوچه مورد نظر، نظارت و کنترل بر عملکرد مامورین جمع آوری، صرفه اقتصادی ( بازگشت انرژی) تفکیک و در نهایت بازیافت، مشارکت شهروندان در حفظ محیط زیست و سرمایه های ملی، امکان شناسایی شهروند مسئول و فعال در راستای رسیدن به جوایز نفیس و کسب رتبه بین آنها، پرداخت نقدی یا غیر نقدی دریاف به شهروندان ( با داشتن حساب کاربری و مشاهده صورت حساب خود ) و حذف زباله گردها و عوامل غیر مجاز و افراد سودجو از ویژگی های این نرم افزار است.

وی تأکید کرد: این طرح فعلا به صورت آزمایشی فقط در محدوده منطقه 11 شهر تهران برای ساکنین این منطقه در حال اجراست.

700

کد خبر: 866945

وب گردی

وب گردی