سراج:  بهبود فضای کسب و کار با جلوگیری از رانت و فساد/ افزایش تولید و اشتغال هدف محقق نشده ی خصوصی سازی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تشکیل کمیته ای مشترک بین اتاق بازرگانی و سازمان بازرسی خبر داد و گفت: سازمان بازرسی در خدمت مردم است که چرخ اقتصاد را به حرکت درآورد اگر شفافیت وجود داشته باشد به طور یقین خیلی از مشکلات کشور حل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کشور در نشست با فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی گفت: به دنبال اصلاح امور هستیم که قبل از انقلاب چک معنی نداشت و حرف بازاری خود اعتبار داشت اما الان صدتاچک هم ارزشی ندارد.
او افزود: کمیته ای مشترک بین اتاق بازرگانی و سازمان بازرسی تشکیل خواهد شد و سازمان بازرسی در خدمت است که چرخ اقتصاد به حرکت درآید اگر شفافیت وجود داشته باشد خیلی از مشکلات کشور حل می شود.
سراج تصریح کرد: اگر قانون دولت الکترونیک اجرایی شود نظارت در شفافیت خیلی آسان تر است که مشکلات در مورد بانک ها واقعا جدی است چراکه نه دولتی ها و نه خصوصی ها نرخ سپرده ی ١٥ درصد را رعایت نمی کنند.

او کارت های بازرگانی صوری را مشکل دیگر در اقتصاد عنوان کرد و گفت: این کارت های صوری پدر اقتصاد را درآورده و برخی افراد چون چاره ای ندارند و نمی توانند کار اقتصادی سالم انجام دهند در این دام گرفتار می شوند، بنابراین باید دلیل استفاده از این کارت ها را کشف کرد.
رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: قاچاق هم یکی از معضلات جدی کشور است که تولیدکننده را نابود می کند چون قیمت تمام شده ی کالا در ایران و خارج متفاوت است و از طرفی حقوق و عوارض دولت پرداخت نمی شود.

او افزود: بعضی مدیران نمی خواهند کار کنند و دنبال اهداف دیگری هستند پس نباید از سازمان بازرسی ترسی وجود داشته باشد که اگر بازرسی در اداره ای مشکلی ایجاد کند در صورت إعلام قطعا برخورد می شود.
سراج خاطر نشان کرد: از نظر اجرایی اگر پیشنهادی از سوی سازمان بازرسی به وزیری داده شود، ظرف ١٠ روز باید اجرایی شود و در صورت عدم اجرا ٦ماه حبس دارد البته ممکن است پیشنهادات سازمان بازرسی ایراد داشته باشد که قابل دفاع است.
رئیس سازمان بازرسی در ادامه افزود: خصوصی سازی هم آن طور که باید اجرا نشد و طبق آمار تنها ١٨ درصد خصوصی سازی صورت گرفت هم چنین خصوصی سازی به أفراد غیر متخصص واگذارشد مثلا پتروشیمی به کارکنان وزارت بهداشت تعلق گرفت که اقدامات ناشایستی از جمله تعدیل و تغییر نیروها انجام شد پس هدف خصوصی سازی باید افزایش تولید و اشتغال باشد که محقق نشده است و خصوصی سازی ضربه ای به کشور زد که در آینده مشخص خواهد شد.
402

کد خبر: 867107

وب گردی

وب گردی