طرح آبرسانی پایانه مرزی چذابه افتتاح شد

طرح آبرسانی پایانه مرزی چذابه از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با حضور وزیر نیرو و استاندار خوزستان افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، طرح انتقال آب شرب تصفیه‌شده از شهر بستان به پایانه مرزی چذابه روز گذشته (دوشنبه پانزدهم آبان) با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و مهندس رازدشت مدیرعامل موسسه ولیعصر(عج) افتتاح شد.

این طرح که در راستای خدمت به زائرین اربعین توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) صورت گرفته از بستان تا پایانه مرزی چذابه به طول 28 کیلومتر خط لوله 12 اینچی می‌باشد.

از مشخصات این پروژه که از زیرشاخه‌های طرح آبرسانی غدیر در استان خوزستان به شمار می‌رود، احداث 5 مخزن فلزی 100 مترمکعبی و یک ایستگاه پمپاژ اولیه در ابتدای خط و یک ایستگاه پمپاژ ثانویه در مخازن انتهای خط می‌باشد که قادر است 300 مترمکعب بر ساعت آب را پمپاژ نماید و مشکل تأمین آب زائرین اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام را مرتفع سازد.

شایان ذکر است در سال‌های گذشته آبرسانی به مرز چذابه در مراسم اربعین از طریق تانکر انجام می‌شد و این وضعیت مشکلات زیادی برای زائرین ایجاد می‌کرد؛ اما مؤسسه ولیعصر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) این پروژه را که در بازه زمانی 18 ماهه تعریف شده بود طی 2 ماه به سرانجام رساند.

منبع: تسنیم

کد خبر: 867221

وب گردی

وب گردی